Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrší
29. 02. 2004
13
4
6534
Autor
Fairiella
Tiché kapky klepou na okna:
„Můžeme vejít?“
a už dychtivě vbíhají
na parapet – do předsíně,
kde odkládají
svou nevlídnou ledovost
neumírej,
teď ne,
jarní vánku!
Vánku, co přinášíš
vůni květin
a lehkost tance,
jemnost rtů
a ten
nepatrný úsměv
na jeho
tváři...
4 názory
To je úžasné, jak pár Tvých veršů dokáže vystihnout, proč zbožňuji jaro. Kvůli té lehkosti, svěžesti a dešti....a samozřejmě především je to čas lásky.*
Ale jsi, výmluva se nepřijímá!
Chce to nepodléhat vyčpělé zhýralé dekadenci a módním vlnám
:-) ,být zkrátka za všech okolností sama sebou a nejen ve svých dílech.
já jsem sama sebou, zvlášť u týhle básničky to můžu tvrdit s jistotou :-)
Je to takové ke konci poztrácené. I když námětem, snad i zpracováním zpočátku hezké, to se musí nechat... Jen prostě mi vždycky nesedí formou klínovité básničky co se jim ztrácí na konci slova. Mám vždycky po nich takové divné pocity a nejen v plicích z přebytku natěšeného dechu, na kterého se nedostalo slov.
Jednoslovné či dvouslovné verše jsou pro mě jak rampouch za krk a náraz do zdi nicoty. Abych pochopila básničku, musím jí číst jako osnovu vyprávění. Básnička musí mít sloky v úhledných kvádřících, ňemusí se veršovat, stačí když moc neklopýtá a nezadrhává se rytmus. A vlákno příběhu i myšlenka nejsou příliš znásilněné nutností rýmu a utnutí v náznaku či rozběhu kvůli formě.
Byla by z toho námětu pěkná dvoustránková povídka. Zkusíš jí napsat prosím?
Já na povídky moc nejsem... a tohle.. nevím, jestli ti můžu vyhovět, nemůžu napsat v úhledných kvádříčcích, protože úhledné kvádříky patří příběhům, možná myšlenkám, ale moc ne pocitům... tohle je spíš takový melancholický povzdech, znáš to, koukáš z okna, máš z toho takový smutný divný pocit... a zároveň ti je vlastně krásně... nevím, jak to popsat.. ale moc díky za kritiku. potřebuju vědět, co zlepšovat.