Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMedicína pro duši - č.9
Autor
Abur
MEDICÍNA PRO DUŠI č. 9
Č Á S T IV.
O lidstvu, lidství, o člověku a jeho vlastnostech.
- Lidstvo jde stále vpřed, ale člověk zůstává pořád stejný.
(Johann Volfgang vov GOETHE)
- Člověk je nedokonalý, ale dokonale si s tím poradí.
(Kumor)
- Člověk je jediný tvor mezi živočichy, který se umí červenat a zároveň jediný, který k tomu má mnoho důvodů.
(Twain)
- Člověk je jediný tvor, který se směje, ačkoli k tomu má nejméně důvodů.
(Whitehead)
- Člověk je jediný živočich, který musí pracovat.
(Kant)
- Člověk je bytost, jejímž objevením vzniká svět.
(Sartre)
- Člověk - koruna tvorstva. Trnová.
(Lec)
- Člověk je pouhá třtina, to nejslabší, co chová příroda, ale je to třtina myslící.
(Pascal)
- Člověk je omyl přírody.
(Gilbert)
- Člověk je v podstatě bytost s těmi ostatními nespokojená.
(J.Čapek)
- Člověk je jediný živočich, který se směje a pláče; neboť jediný byl zasažen rozdílem mezi tím, jaké věci jsou, a jaké by měly být.
(Hazlitt)
- Člověk je ten, kdo v sobě nosí větší bytost, než je sám.
(Saint-Exupéry)
- Člověk je tvor společenský.
(Aristoteles)
- Člověk je nejinteligentnější z živočichů - a taky nejpošetilejší.
(Diogenes)
- Člověk je ztělesněný paradox, uzlík protikladů.
(Colton)
- Člověk je velký ve svých předsevzetích, ale slabý v jejich provádění..
(Remarque)
- Člověk je celý a vždy vnitřně svobodný, když chce.
(Mounier)
- Člověk vězí vždy v určité situaci, o níž by se dalo oprávněně říci, že je jakoby víceméně okamžitým pokračováním jeho těla.
(Marcel)
- Člověk s novým nápadem je blázen. Dokud nemá úspěch.
(Twain)
- Člověk není souhrnem toho, co má, ale souhrnem všeho toho, co ještě nemá, čeho ještě může dosáhnout.
(Sartre)
- Člověk se vynořil ze všeobecného tápání země.
(Teilhard de Chardin)
- Člověk, který po čtyřicítce nepřestane brát všechno vážně, zemře předčasně na žaludeční vředy, nebo na žlučník.
(Tétreau)
- Člověk je jediný živočich, který se vzdává části spého spánku za účelem rozmnožování.
(Welles)
- Člověk neztrácí vždy, když se něčeho odříká.
(Goethe)
- Člověk nikdy není vynalézavější než tehdy, chce-li oklamat sám sebe a umlčet výčitky svědomí.
(Fénelon)
- Člověk by nikdy nepodnikal velké věci, kdyby se dovedl zabavit malými.
(Johnson)
- Člověk vidí svět skoro vždy brýlemi citu, a podle barvy skla jeví se mu temný, nebo purpurově jasný.
(Andersen)
- Člověk je jen tehdy šťasten, dokud není šťasten.
(Rousseau)
- Člověk není člověkem, miluje-li jen sebe.
(Fénelon)
- Mnoho si člověk přeje, a přece potřebuje málo.
(Goethe)
- Ze všech živých tvorů jen člověk pije, ač nemá žízeň, jí, ač nemá hlad, a mluví, ač nemá co říci.
(Steinbeck)
- Čím je člověk rozumnější a lepší, tím více dobra v lidech pozoruje.
(Pascal)
- Být člověkem znamená být bojovníkem.
(Goethe)
- Pozor, člověk! Děkuji za varování, půjdu jinudy.
(Brudziňski)
- Šťastný člověk, který se umí zasmát sám sobě. Bude mít vždy něco pro obveselení.
(Burgiba)
- Některými věcmi se člověk chlubí, aby se za ně nemusel stydět.
(Paul)
- Každý člověk má také svou morální zadnici, kterou neukáže, leč v nouzi, a kterou přikrývá kalhotami dobrého mravu.
(Lichtenberg)
- Bez snů a ideálů nelze být člověkem.
(Fischer)
- Jenom, bude-li mít blízko k druhým lidem, přiblíží se člověk i sám sobě.
(Becher)
- O hodnotě člověka nerozhoduje co zná, ale co koná.
(Fichte)
- Je tolik všelijakých předpisů, určujících jaký má člověk být, že udělá nejlépe, zůstane-li takový, jaký je.
(Lichtenberg)
- Nejčastěji se stává, že člověk přisuzuje druhým jen takové city, jakých je sám schopen.
(Gide)
- Rozumný člověk usiluje o život bez bolesti, ne o život příjemný.
(Aristoteles)
- Bůh dal člověku proto dvě ruce, aby ho neobtěžoval s každou maličkostí.
(Pythagoras)
- Je důležitější, jak člověk osud přijímá, než to, jaký ten osud je.
(Humboldt)
- Jsem člověk - nic lidského, myslím, mi není cizí.
(Menandros)
- Ze všech živočichů jen člověk se umí smát, ač vlastně k tomu má nejmíň důvodů.
(Hemingway)
- Moudrý člověk přemítá o svých strastech jen tehdy, když to potřebuje. V jiných případech myslí na jiné věci.
(Russel)
- O něco se brát, starat, doufat, musí člověk na zítřejší ráno.
(Schiller)
- Nejsilnější člověk na světě je ten, kdo je nejvíc sám.
(Ibsen)
- Jaké propasti oddělují člověka od člověka. Vzdálenost mezi jednotlivými světadíly není proti tomu nic.
(Flaubert)
- Moudrý člověk je nejméně sám, když je sám.
(Swift)
- Osamělý člověk je jen stínem člověka, a kdo není milován, je pořád mezi všemi sám.
(Sandová)
- Když se člověk redukuje na sebe sama, ztrácí se.
(Hyppolite)
- Kdo je milován, není sám, ani když je sám.
(N.N.)
- Brány své věznice si nese každý člověk v sobě.
(Sartre)
- Samota je hezká věc, žije-li člověk sám se sebou v míru a má-li co dělat.
(Goethe)
- Podstatou člověka je svoboda.
(Hegel)
-