Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seManifest kašparpunkový
Autor
Windy
My, nejvěrnější základní kameny Kašparpunku po vzoru dadaistů, realistů, futuristů a komunistů dáváme v plén své pokřivené (a jediné pravé) vidění světa a všeobjímajícího jsoucna.
Na počátku byl zvuk. Lépe řečeno na počátku všeho stálo zaržání Démovi kytary. I osmého dne sestoupil bůh na Zem a pravil: „Nu, což, vždyť všechno je to jen taková z nouze ctnost .“
A tak, my pravověrní šíříme dál Znouzectnost a otevřeně se k tomu hlásíme. Každý z nás dělá z nouze ctnost, ale málokdo si uvědomuje tento základní princip bytí. Na potkání či požádání demonstrujeme své odhodlání vytrvat v našem boji až do hořkého nebo nějakého jiného konce.
Do našich řad může vstoupit skoro každý. Stačí k tomu jen málo, pohleďte sami:
- Vyznávat základní principy Kašparpunku plynoucí z názvu tohoto filosofického náhledu na jsoucno a bytí.
- Navštívit jedno kázání ad absurdum Znouzectnosti. Katechetismus budiž zde jen nedostatečným vyjádřením zážitku z kulturního prožitku vyššího poznání.
- Nejez žlutý sníh.
- Staň se Kašparem. Není důležité vyhrát, ale být Kašparem.
- Vždy buď Kašparem, neboť jen ten dokáže překonat zkaženost dnešní doby.
- Nesměj se svým vtipům.
- Choď řádně upraven, aby každý poznal, že jsi tím, kým se cítíš být.
- Taškařice a legrace napomáhají dobrému jménu celého hnutí.
- Pij s Mírou. Rozhodně nepij sám.
- Pamatuj, že po dvou domů vždycky dojdeš.
- Buď opatrný, není nás mnoho.
- V nouzi poznáš Kašpara.
- Na Znouzi též.
- Buď čestný jen z nouze, není nás mnoho.
- Rozšiřuj Kašparpunk do posledních sil.
- Každému, kdo si při setkání s Tebou, Kašpare, poklepe na čelo, odpusť, neb neví, co činí.
- Pomáhej starým lidem i ze schodů.
- Nekuř, nepij, nemluv sprostě. Dobrého po málu.
- Mluv jen to, co Ti slina na jazyk přinese.
- Umění je relativní pojem.
- Buď relativní.
- Kašparpunkeři nemohou být OUT, protože nikdy nebyli IN.
Tak pravíme pro ctnost všeho lidstva. Staňte se i Vy misionáři Kašparpunku. Záleží pouze na Vás, jak se vyrovnáte se skutečnou realitou. My Vám sice můžeme ukázat dveře, ale vstoupit musíte sami.
V Praze dne 29.9.2003
Kardinál von Vokap & Windy The last scout