Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevyhlídky
06. 03. 2004
6
0
4214
Autor
Newton
to jistě nejsem bigotní
že za svou lásku životní
děkuji Bohu
máš pro mne klíče od ráje
a že ta zpráva dobrá je
- šířit ji mohu
občas jsi mě zas vypekla
tak jsem se kouknul do pekla
i to se stává
poznal jsem s tebou nakonec
samozřejmě i očistec
vždyť jsi tak hravá...
tak díky ti že nezdrtí
mě ani zpráva o smrti
co se prý blíží
vždyť já už to tam všude znám
jen přidám se k těm mátohám
- a bez potíží
Gaia666: To, co komentuješ je pouhá hříčka bez nějakých filosofických záměrů.
připomínka:
Zarathustra chce (má vůli) být nadčlověkem nebo alespoň hlasatelem nadčlověčí epochy.
Ale kdo je Zarathustra? Odkud přišel? Je ještě příliš opicí – je dnešní a proto nestačí sám o sobě na převýchovu lidstva, jež ho odmítá.
Neboť dnes je dnes a zítra bude až zítra. Dnešní člověk je vlastně spokojen s údělem. A tento paradox láme nadčlověku vaz. K čemu násilné předbíhání vývoje? Proč spěchat k zániku?
Zcela zákonitě se s tímto nemůže Zarathustra vyrovnat, stojí na příliš lidských (člověk = opice) pozicích. Je tedy odsouzen k zániku. Ovšem ne k zániku ve smyslu svého učení (zánik člověka jako vítězství nadčlověka), ale k zániku nadčlověčenství samotného. Zahynulo jako předčasně narozené dítě.
Osud Zarathustrův je osudem člověka odcizeného. Ano odcizení. Za odcizení se lidskosti (byť opičí) je třeba platit. A Zarathustra draze platí. Neboť on ví.
niečo mi to pripomína... aha! susedovie chlapci si radi púšťajú hip-hop...a Tvoje hravé rýmy sa mi tam hodia. Neber to, prosím za znevažovanie. Skutočne mi pri čítaní napr. "občas jsi mě zas vypekla tak jsem se kouknul do pekla" v hlave rozbubnovala tá skackajúca hudba.
Inak tip.
neumim, wod toho tu nejsu :)) ale už vim, co mi to připomělo... znáš wod Kryla písničku "Martina"?
V obálce džbán a květina/ a list, v němž ptá se Martina/ jak chutná chleba/ co jím, když země vymetám/ a proč jsem tady, a ne tam/ kde je mě třeba..." že to má stejnej rytmus, ehm, teda stejný počty slabik, fíš... ne že bych si dovolila srovnávat... :o))
nějak mě žádná kritika nenapadá, asi jsem už pro dnešek svůj příděl kritik vyčerpal.
takže jen mlčky dávám tip