Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seslunce v zimě
08. 03. 2004
3
0
4793
Autor
Newton
byla vám zima
čas zamrzlých oken
seděl jsem doma
horký čaj jsem pil
kolem šel malíř jménem ... nějak ... Gogén
na okno prstem
slunce vykouzlil
odešel někam neslyšeným krokem
zmražený dým se na skle rozpustil...
_JiKO_ : nevim esli bude na netu, zkusím jej sehnat, přepsat a poslat ti jej zprávou...
Newton: neni zač
Obsah?
Promiň, ale ono to má obsah?
Domnívám se, že to žádný obsah nemá. Je to prostý literární obraz, taková momentka. Čtenář má na 20 vteřin nějaký pocit a po odchodu si nic neodnáší. Dozvěděli jsme se že ti doma zamrzlo okno, tam to končí.
Spíše dílo spadá do oblasti optických klamů :-)
JiKo - asi žijeme v jiných světech, tak čau :))
mám docela rád některé optické klamy, tenhle se aspoň za nic nevydává, pouze navozuje určitou náladu - a to jsi mi potvrdil i ty
_JiKo_: tak v tomhle s tebou celkem nesouhlasím, myslím že ten chvilkovej příjemnej pocit kterej ti tohle dílko na chvíli přinese je docela dost hodnotnej - rozhodně hodnotnější než kdyby autor psal nějakej vyblitej patos o lásce/životě/smrti apod....... :)
Newton: ale ano je to obraz, ovšem tím to končí a dle mě má mít báseň i věcnou náplň. Obrazy, metafory a poetika má sloužit k dosažení cíle = sdělení myšlenky.Tak chápu báseň já.
Reky: je možné, že to někomu stačí a rozhodně to nikomu neupírám. Kouknu-li se ovšem např do klasiků vidím jasný rozdíl v tom co v sobě nesou jejich básně a v pouchých pocitovkách a náladovkách.
Je otázkou jak dlouho si se zvolenou formou sám autor vystačí,jak dlouho jejbudejeho tvorba uspokojovat. Možná je totím, že komplexnější dílo je daleko těžší vytvořit a je možné že jsme tu jen grafomani, kterým jde o okamžitý efekt. Kdo jak píše nechť posoudí sám
Ale zkusme toto: Zkuste mi jmenovatnějakou báseň (lyrickou) z klasiky, která vás zaujmula, dostala takže se vám vryla do paměti?
_JiKO_: to je taky fakt, proti gustu žádný dišputát - chtěl sem tím říct že bych ani ty pocitovky neodsuzoval...
no a ta báseň? hmmmm, tak třeba ... Půlnoční trolejbus od Bulata Okudžavy, ten mě docela dostal...
JiKo: trochu jsem tě pochopil :), tohle je skutečně "jen" pocitovka, ale každej není Mácha a já jsem nic víc ani nechtěl. To neznamená, že by sis nemohl přečíst některý z mých jiných "grafomanských výlevů" docela mě tvoje názory zajímají :)
To je boží, nemůžu si pomoct ale nějak se mi to strašně líbí, hřeje to - dávám TIP:)
přesně tak heřeje to až bolí oči,já se tu vrátím se slunečními brýlemi a dám tip
tak už je mám fakt se to čte líp:-) mě to taky nějak chytlo,je to pěkné napsané,dám tip