viz. Miroslawek.... otřepané fráze vytřepat a pak teprve vznikne neotřelá BÁSEŇ .... a vvvo tom tto je:)
Samozřejmě líbí, ale popravdě už se u těch měsíců začínám trochu nudit :o)
Tohle se mi líbí asi nejvic z tech ostatních měsíců :) *
Zastavil bych se jen velmi krátce u básnického jazyka, který by se měl vyznačovat tím, že se jedná o deformaci (nikoli nutně frankensteinovsky protipřírodní ;o))) jazyka běžného, sdělovacího, o vnášení slov do nových významových rovin a souvislostí. To se vztahuje rovněž na básnický jazyk předchozích, již uzavřených tvůrčích etap. Říká se tomu aktualizace. A tu já zde tedy příliš nevidím. Básník samozřejmě má i některé další prostředky, ale ty ses jinou cestou nevydala, text je postaven právě a pouze na kouzlu básnického vidění, jež je ovšem v mých očích spíše cyklostylovou kopií, než tvůrčím činem... ale konkrétněji:
"Symfonie jara"... klasický příklad básnické figury, obratu, který již běžně přešel do hovorové řeči a tudíž jej není možno vydávat za životný, neřku-li vlastní (ve smyslu původní) stavební prvek... a nepomůže (i když to by právě jinak postaveno pomoci mohlo) rozvinutí "utkaná z hlasu slavíků", neboť s těmi hlasy slavíků je to stejně symfonicky problematické a pouhé spojení těchto dvou se mi nezdá být dostatečné opodstatnění existence obojího v textu. Jednotlivé obrazové kamínky jsou svým způsobem dobře asociačně propojeny, ovšem tak očekávatelně a samozřejmě... zákonnost a zákonitost je pro dobrou stavbu sice nutná, nicméně nesmí být předem zřejmá... tady nejsem ani v nejmenším překvapen tedy ani zaujmut... po tajícím sněhu bych se spíš divil, kdyby se symfonie nesnášela dolů... "Na křídlech holubic" ...Au!... to je tak profláklý a sentimentem nasáklý obrat, že se tak už jmenují i hudební alba, opuštěná kolej svou opuštěností asi nikoho nepřekvapí, tím méně "poslední vlak" (třebas do Gunhillu ;o) byť ve spojení se zimním časem je to alespoň náběh na ono nové zasazení obvyklosti, jež jsem zmiňoval.
wau, děkuji za kritiku.konečně někdo, kdo umí kritizovat ;o)) Opravdu děkuji za písmenka...je to...poučný ;o))
Miroslawek mi poslal avízko na Tvoju báseň, ale ja som ju už hodnotil...Ale ohodnotím ju druhý krát tipom, lebo je prekrásna...Hermann tipuje druhý krát....
Hermann: dvakrát tipnúť nejde ;o)) ale neva..snaha sa cení ;o))
Nejde? Nevadí, ale reagoval som na Miroslawkove avízko...Hermann
Velmi výstižné, tohle opravdu je březen! *
Snažím sa nechápať a to je dobre...Snažím sa chápať a chápem niečo iné...nesnažím sa chápať a tak píšem ........Krásne a dojemné..Tip Hermann
docela pjekný, za kamna vlezem
Teda..to je rychlost ;-) Díky
no jo no kdyz je clovek nemocen a nudi se doma...tak je pak i rychlej na pismici....ze???
juj...děsně pěkný vykreslení tý nálady:))
poslední vlak zimního času.
krásně to zní.
pohlazení
tip
jejda, nějak jste se rozběhli...díky moc
eh, slavíci a symfonie jara mě otrávili trošku, ale zbytek výbornej!
pekne sa ti to rozbehlo ... ako ten vlak :) *