Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚtěky
Autor
Cheeky
Všichni jsme chtěli někdy utéct... Zmizet, udělat dlouhou čáru za minulostí a znát se jenom s opravdovými přáteli. Lidmi, kteří vás berou jako člověka, bez předsudků a takové, jací doopravdy jste. Těmi, kteří vás znají jako člověka, kterého si mohou vážit a mít ho pro to rádi...
I já jsem po tom toužila. Utéct, zmizet z jejich života, aby zapomněli... A nebo si vzpoměli, jednou, dvakrát, při procházce po místech, která v duši pohladí. Místech, kde nám bylo kdysi dobře a teď na nich jen bodne vzpomínka a napadne myšlenka: "Ano, tady mi bylo krásně. Proč to nejde vrátit?" A možná, možná, že právě tehdy si uvědomujeme chyby. Chyby cizí i svoje, drobné detaily, jež se ukázaly tak důležitými, když ztratily svou drobnost a přestaly být detaily...
Těch míst, těch, kde nám bylo dobře, se vzdává těžko. Všude se dá najít spousta jiných míst, ale... jen ty, pro jiného bezvýznamné kouty, budou pro nás vždycky jedinečné. Ať už jde o místo u rybníka nebo mez u kolejí...
Proč utíkáme? Od minulosti, přátel, kterým jsme ublížili, bývalých lásek, rodiny... ale hlavně od svých CHYB. Protože chyby jsou důvodem k útěku od minulosti, zklamání i lásek. Utíkat je snažší než hledat řešení a smír, je to snažší než hledat cestu zpátky.
V myšlenkách utíkám stále. Upínám se k okamžiku, kdy beze slova, s vysvětlujícím dopisem bez varování odcházím. Až nasednu do auta, zhluboka si oddechnu. "A je to za mnou..." Když budu míjet svoje místa, zastavím a uvědomím si chyby, kterých nebude málo... A potom s městem za zády se bude dál odvíjet můj malý, osobní útěk, co pro mě tolik znamená.
A budu doufat, že si jednoho dne uvědomím, že utíkat je zbytečné.