Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDožínky
23. 08. 2000
4
0
6736
Autor
Vio
Rozorala jsi mou duši
jako rolníci podzimní pole
Zasila jsi,
ale nesklidíš
(... nemůže opustit mé tělo)
V jizvách nic se nerodí
Kromě bolesti
a tu jsem sklidil já
Bohatá úroda
(Dožínky letošního léta)
Míwo: no, budu se muset asi podívat na svůj bicykl a udělat generálku :-)))
takze.. jsi ji udelal stastnou.. ?) jen aby ji to vydrzelo pres zimu..) pres to ze neversovane neumim.. libi..)
Miroslawek
29. 08. 2000
Pěkné metafory...jen je trochu stkrýt !
A taky nemám rád slovo bolest...určitě by šlo nahradit několika jinými řádky...
Brablenec_P
24. 08. 2000Miroslawek
23. 08. 2000
toto zpracování znamená riskovat, že to budou čtenáři číst nikoli jako báseň, ale jako osobní výpověď, u čtenářů písmáckých to platí tuplem
Brablenec_P
23. 08. 2000
Vio: To je zřejmé... já jen, že jsme ráno mluvili o tvých jiných básních, že jsou to básně a že je nemám brát tak doslovně... tak jsem chtěla poznamenat, že občas se tomu (při tomto stylu psaní) nejde ubránit - a když tedy stojíš o hlubší kritiku... měla by to být především báseň? Možná se pletu. Já sama mezi básní a osobní výpovědí cítím rozdíl. Osobní výpovědi si kritizovat nenechávám :-)
jsem přesvědčená, že to je mnohem víc báseň, než osobní výpověď, ale jenom to už šeptám, mohlo by to znít jako neúcta k osobním výpovědím a tak to není, nejsem sto se vyjádřit.
Ale tu báseň už konečně otipuji, protože...
1) líbí se mi závorkové zpracovánínevedlejších sdělení
2) líbí se mi asociační práce od podzimu k létu
3) osobně v tom cítím maličko jízlivosti, ale to jen já, ostatní asi ne, v těch druhých dvou verších
4) jizvy, co pozůstatky po ranách.... opakování "neúrody" pro toho, kdo sel, trvání na bolesti, byť hojené, trýzeň, ale nadlehčená dupnutím....
jenže já jsem čtenář, co čte hodně "posvém"
Vio, trefil ses mi do nálady. Je to moc pěkný..., krátký, sdělný, výstižný...máš u mě tip ;-)