Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCo je to NADĚJE
23. 08. 2000
6
0
4763
Autor
suva
"Co je to naděje?"
Vyrýváš duší
na ztracené drahé kameje
co vítr do uší
cestou přes pouště ti zaseje.
Měsíc s tvým stínem
pomalu chodí po hrázi
naději s blínem
do vody galantně pohází.
Když povolíš uzdu
a vjíždíš tryskem
do nebe,
když pustíš brzdu
a proseješ pískem
zlo ze sebe...
Tu v srdci chladném
něco tě náhle
zahřeje
a v duši zvadlé
zazpívá táhle
naděje
Krásné obrazy a myšlenka. Nesedne mi rým duší/uší, přesto se mě básnička dotýká hluboko přehluboko. *
Jekaterina_Jagercikova
14. 03. 2001
Velice hezké, do tipu tomu schází snad jen malá troška. (Ani nedokážu říci, co.)
Líbí, víc první sloka - asi pro lyričnost. Ta druhá, to vyústění, mi nepřijde tolik nové. Tip.
už mě nedeptá literární "vykrádání", jak kdys. Neb, kdyby se nekradlo, byť nevědomky, co bysme si mi nebozí počali nad uzlovým písmem a hliněnými destičkami z Nippur a Ninnive /neručím za správnost napsaného Ninnive:o)/.
Ať žije vykrádání, ať to jako inspirace či přežvýkávací mašinka do současného uchopitelna plní dále svoji bohulibou /nejen jemu - nepřesvědčivšímu mě dosud o své existenci - mimochodem/ a nevděčnou roli ... že si tady ve finále může sůvka s falkou trhat občanky, jestli dřív kdák nebo křách?!!:O)))
Víš, ta kategorie - medajlonek - není tady pro nic za nic. To má sloužit jako vzpomínka, ne pro chlubení se cizím peřím. Možná teď nerada vzpomínáš, ale já jsem, přiznám se, trochu sentimentální a dílko KK bylo součástí mé duševní stravy,jako byl Sunar součástí potravy pro mou kvapem rostoucí tělesnou schránku. A díky Falce, která upozornila svými čtyřmi - mimochodem dost povedenými a asi povedenějšími než ta moje - básničkami na zrcadlo, že je něco, co mi uniklo, že kromě Karavany mraků, Kamily, Salome a dalších notoricky známých písní existují ještě taky jiné perly, které nám tady po sobě ten malý velký muž zanechal.
S tím počtem básniček - upřesním ti to po víkendu. Musím do své knihovny, ale je to správně. Existuje původních Sedm básniček na zrcadlo, potom pět dalších jako odpovědi, to jsi napsala správně, ale on potom napsal ještě jednu Básničku na zrcadlo, ta má úplně jinou formu a nejspíš je i z jiné doby, kouknu doma, mám jeho kompletní knihu básní, doplním víc.
Jsem ráda, že ještě někdo oceňuje velikost jeho díla (jak do kvality, tak do kvantity) - medailonek chválím, je to bezva nápad. :o))))
Měj se krásně, přeju hezký den
Dost dobré...
Pro informaci zmiňovaná variace je Falčino dílko Čtyři básničky na zrcadlo.
Jo, já už to teď taky vím. Dík za odkaz. Máš to u mě. Jen Falka zmiňuje, že těch zrcadlících se básniček je 13 a to mi neštimuje. Já čerpala z Krylovy české interstrany, kde má spoustu dalších děl, tak by mě zajímalo, odkud čerpala Falka.
Jojojo, to je pěnkné, v té první části úplně vidím, jak cestu zahaluje strach mlhou, a pak, jak člověk povolí fantazii a touze, se najednou mlha protrhá a cesta je zase před tebou... moc hezké!
ty brďo, milá sovička, beznádejne som zase pritiahnutá za vlasy, zase si ma z hrádze zhodila do krásy, máš to u mňa, veď ja ťa poznám lepšie než som si myslela
+ ALOHA +