Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObchodník s láskou
Autor
Hermann
Všetky jarmoky sú rovnaké.Plné ľudí,mladých, starých, krívajúcich, tancujúcich, plný vravy, hluku, smiechu, i bitiek a vystrájania....
Aj náš jarmok bol práve takýto...
Skrátka nebolo by na tom nič čudné, keby sa medzi kupcami nenachádzal jeden veľmi odpudivý, starý a páchnúci starček s vypadnutými zubami a zachrípnutým hlasom...Ani nemusel nič predávať a už i tak sa k nemu / kvôli jeho zjavu / hrnuli ľudia...Nie preto, že by od neho niečo chceli kúpiť /starček totiž nemal nič na predaj, alebo nemal aspoň nič vystavené/,ale kvôli tomu, že jeho výzor odháňal zákazníkov iným kupcom...V tom starček podišiel pred svoj stánoček, položil tam súdok a pomaly sa naň postavil..A z plna hrdla začal kričať na ľudí tým svojím pokazeným hlasom z bezzubých úst...
-"Hééééj ľudkovia, predávam lásku, lacno dávam, lacno len sa ráčte, nech každý okúsi..."
Ľudia sa zastavovali a krútili hlavami, že mu asi šiblo chudákovi... lásku?
Ale ľudia, národ zvedaví, pristúpili...
V tom starký vytiahol pred stánoček tabuľku a tam mal namôjdušu napísaný cenník...Znel asi takto-
Akciový cenník
Láska na 5.minút -10.korún,
Láska na pol hodinu - 50.korún
Láska na mesiac -1000.korún
....a tak dalej, čím bol čas väčší, tým cena rástla.Odrazu pristúpila k obchodníkovi mladá slečna a pýta sa...
"Ujo a to sa už i láska predáva?" Starký jej odpovedal...
"Aj láska niečo stojí, ani tá už nie je zadarmo.Veľa ľudí si myslí, že láska nemá nijakú cenu, aby som im dokázal ich omyl, tak ju predávam... Istí vedci totiž vypočítali, že lásky kúpenej si človek viac váži, ako získanej zadarmo..."
Dievčinka sa opatrne spýtala..."Vy tu máte lásku na minúty , aj mesiace a..." no starký jej skočil do reči a plný nadšenia povedal -" A tamto mám i špeciálnu akciu - Lásku na 5.rokov..."
No dievčinka sa napokon spýtala../ Bola trochu nervózna, pretože si kupovala lásku po prvý krát../
Vyšlo z nej.-"Nemáte lásku na celý život?"
Obchodník sa zamračil a povedal...
-"Láska na celý život sa už nevyrába, ľudia ju prestali kupovať..."