Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePo ránu se nejvíce plíce zapotí
Autor
slonovina2
Po ránu se nejvíce plíce zapotí
Je to prapodivný katechismus. Jít do kůlny a rýpat do dřeva. Než se člověk rozhodne, tedy ujistí
se jídlem, chutí, že to snese, musí absolvovat základní rituál.
Stlačit vzduch vycházející z útrob na bod mrazu. Venku je tedy většinou zima, protože chodit s nožem kolem chalupy v létě,
to by mohl každý z nás rovnou odletět a nevracet se na místo účinku. To jistě chápete. Tak úplně to nejde.
Je otázkou, jak na tuto proceduru bude reagovat soused, když se vykloní z okna a míří si to rovnou k vám. Říci mu, kamaráde, úplněk poskytuje liškám úkryt, je holý nesmysl. Jak tedy tvořit?
Dle návodu na zadní straně (Té malé!!) si každý z nás může představit, jak na to!
1) Manželka musí jíst koprovku, aby kaše byla k světu.
2) Dítě se nesmí drbat na pravém stehně, jelikož by se mohlo stát sebe středným.
3) Pokouše-li Vás zebra ze ZOO, je nutné zaujmout kladné stanovisko k výskytu zvěře.
4) Jste-li zklamán svou životní situací po křtu, neberte to vážně.
5) Vně okenic je dobré míti alobal, ale nikoli tlustší, než poslední píseň z radia.
6) Zájezdní hostinec je většinou na kolečkách. Proto domů nedojede.
7) ………………………………………………………………..
Ono se to řekne, klekni si na lopatky a utvoř sousoší. Ale kde hledat inspiraci? Ztráta naděje je největší hřích, proto bych se nebál mračen ze západu. Rýpu do dřeva a děti mají radost v pískovišti. Slunce vzejde nad mraky, piškoty zvlhlé z mlází vysuší. Je hezky na světě.
Nikdo netuší, jak dlouho. Tedy dle návodu stavím slova za sebe, tvořím v rozkoši košík plný ovoce, plodů moře, souše.
Piji vodu. Umělec je světlo na lampě. Můra usíná si proto bez pískotu.