Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObraz mé lásky
01. 04. 2004
3
0
3075
Autor
Bakchus
Říkáš:
Dnes jsem moudrý
Neboť mě
probudily paprsky slunce
a já putoval s nimi
jako stín
na západ
Říkáš:
dnes jsem již moudrý
Neboť mě
probudily milenčiny rty
a já se s nimi potkával
jako se svým stínem
Říkáš:
dnes jsem moudrý
Neboť jsem
zapomněl všechna svá jména -
odložil všechna břemena vzdálených
tužeb
a vtiskl do své mysli
jediný obraz
Obraz
své lásky
Tak tahle se ti opravdu velice povedla. Je krásná. Jen člověk může tvořit...vnitřní obrazy.
Blackcurrent
08. 04. 2004rozum_duše_srdce
05. 04. 2004rozum_duše_srdce
05. 04. 2004
V jednom ohledu se hluboce mýlíš. Není snadné pochopit mé stanovisko :-)
Pascal vyčítal Montaignovi právě jeho nesmírnou otevřenost, jeho stavění se do očí.
Kdybych vyznal svoji lásku těmito slovy, patrně by jí to příliš neublížilo. Ale já bych přišel o jisté tajemství. Láska je tajnosnubná. Moderní songy plné třeskutých narážek na milostné city podobně jako básně vyplavující city do éteru trpí svojí jednoznačností. Chybí jim půvab a vznešenost opravdového vyznání-tedy jisté skrytosti.
Báseň má být jistým vyznáním. Ale měli bychom se někdy alespoň pokusit o zachování náležité míry odstupu od svých vlastních pocitů, které se svojí amorfní neurčitostí derou do našich veršů.
Musím trvat na svém - existují (a mají existovat) vyznání, která nikdy vyjevena nebudou :-)
rozum_duše_srdce
05. 04. 2004rozum_duše_srdce
05. 04. 2004rozum_duše_srdce
02. 04. 2004
To víš, že jo. Taky to pravidelně činím. Ale vedle toho mě docela baví anonymně rozprostírat vlastní srdce :-))
A některá vyznání ztrácejí na své opravdovosti právě tím, že byla druhému nepokrytě vyjevena.
V mé básni je sice mé srdce - ale mé srdce je hravé :-)))
Straním se hluboké vážnosti a patos je v mém projevu vždy spjat s lehkou ironií.