Ivi, děkuji za přečtení a milou odezvu :-))). Na každý výlet jsem se moc těšila a nikdy nezklamal :-)))
na záda krosnu....ruce s herbářem.....:-)))))
dík za informaci, budu se od tebe učit.
Růženko, díky za zastavení u této starší básně a milou odezvu :-))). Kostřava ametystová je také z čeledi lipnicovitých jako kavyl, ale není tak huňatá.
Přímo vidím tu krásnou louku.Falová tráva, to je pro novinka. to by bylo něco.Nepodobá se to kavylu? ***
Irčo, děkuiji za přečtení a milou odezvu :-))) Prozaické miniatury, to je zajímavý nápad. Tenkrát jsem tyto svoje básně-nebásně psala dost živelně, často ještě ve vlaku při návratech z výletů.
Vždy u tebe načtu nové infromace, díky...za úvahu by stála asi i tvorba proziackých miniatur na tvé věčné téma...rozhodně je to něco vyjímečného i formou:-)
Narriel - děkuji za milé zastavení :-)))
"...Cestou potkavame travu,
co fialove kvete -
kostravu ametystovou,
puvodem z Kavkazu -
div se svete!..."
Hrdlička - díky za milé zastavení i tip :-))) Ta noc musela být zajímavá. Úpolíny jsme viděli na Babinských loukách.
na hradištanech jsme strávili krásnou větrnou noc letos v květnu. ustlali jsme si v bršlici, která i přes sekáčské snažení ochranářů místy roste hojně, takže upolíny zůstaly ušetřeny, a my jsme se dosyta nalokali dějepisných i přírodních krás. Moc se mi líbí místo i dílo. Nejvíc lišejníky co rozmluvily kámen.*
prosimte nechtala bys sestavit provodce po zajinmavých místech? Je sice spousta míst, kde jsem byl ale je ještě spousta míst kde jsem nebyl...
A cestovat s cestovkou Vesuvanka tour je nádherné a příjemné...
Skoro lepší než skutečnost ***
Díky, to je od Tebe moc milé... Ráda bych napsala nějakou knížku, ale bohužel, to je jen můj sen.... vydat knížku je v dnešní době moc náročné... a tak se snažím alespoň tímto způsobem anebo, když mi občas něco otisknou někdy v novinách (Lovosický dnešek)
Díky za tip
no... tam jsem ještě nebyl... dík za inspiraci.. :-)) t*
Andromedo, děkuji. Na vrcholu Hazmburku je zřícenina hradu, který má dvě vysoké věže
Hermann, díky za ohodnocení a tip. Mám radost, když moje díla dokážou přiblížit krajinu natolik, že se člověk do ní dostane a prožívá podobné pocity. Právě proto to píši, abych své pocity přenesla i na čtenáře.
Tak na Hazmburku jsem byla, ale hodně malá....Je to zřícenina???..Moc si toho nepamatuju, ale dávám tip za krásný popis přírody...a z toho vyzařující lásku....
Uááááááááuuuuuuuuu krásne a chcem sa tam ešte vráti!!! prechádzať sa po týchto miestach, musí byť slobodné a voľné, plné a láskavé....Nech tieto chvíle nikdy neskončia..Tvoje básne mi dávajú príležitosť spoznať svet a vybrať sa do miest ktoré nepoznám..Jemto taký malý výlet v slovách...Hermann veľký TIP!!!!!!!!
Milan D Nejedly"
Mas pravdu, snazim se tak trochu spojit prirodopis s poezii. Dekuji za hodnoceni a tip.
Canisha:
Ve Stredohori se Ti urcite budelibit, je to krajina "homoli nezne zelenych", kde se temer na kazdem kroku setkavame se zjimavou a pestrou kvetenou. Dekuji za hodnoceni a za tip
Opravdu zajímavé podání, připadá mi to jako populárně naučná poezie :-), ovšem do básnických tvarů je to vcelku dobře poskládané a určitě to nutí k fantazii...dávám tip.
krásná imaginární rocházka...:)
t
připadá mi to jak koncept středoškolákovy slohovky...
Ty háčky a čárky by asi byl veliký problém, co? Jinak je báseň zajímavá, ale ty tečky na koncích veršů.. a samotný konec bez překvapení..
Vyzdvihnu:
kostravu ametystovou,
puvodem z Kavkazu -
div se svete!
...ale ty chybky....
Myslím, že u básní tohoto typu nejde o překvapení na konci, ale o vyjádření krásy, co můžou někteří vidět kolem sebe. A za tohle tip, vesuvanko.:-)
"Cestou potkavame travu..."
"Na vrcholu nas vita louka..."
"Kamen ve stinu stromu
promlouva barvami lisejniku..."
Tvá láska k přírodě je přímo hmatatelná...a na každou další "vycházku" se těším...
TIP...a díky!
Synacku a Craerassy, dekuji Vam za oba tipy. Priroda je skutecne moje velika laska - krasa krajiny a jeji nalada za kazdeho pocasi, tvary kopcu, skalni utvary, stromy, kvetiny, motyli, ptaci a dalsi zivocichove - vsude je tolik krasy, ktera pohladi po dusi. Cele 4 roky jsem chodila s Poutniky Ceskeho stredohori po tomto nadhernem kraji. Krome nekolika basni jsem napsala soubor prozy "Z nasich pouti", ktery mi vychazel na pokracovani v Lovosickem dnesku a Roudnickych novinach. Nejsou to povidky, ale spise poeticky ladene dojmy z cest, popisy kveteny a dalsich prirodnich zajimavosti.
Netroufam si to dat do Pismaka, nevim kam bych to mela zaradit a mozna, ze by to bylo dlouhe na cteni a odrazovalo by to. Na papiru mi to vychazi na 1 - 2 stranky.
Zamraceny mnich: Nejsem si jista, zda psani tecek za versi, kdyz se jedna o ukoncenou vetu, je chybne. Pokud ano, priste si na to dam pozor. Co se tyka carek a hacku, kdyz pisi pismena s diakritikou, text se mi rozhodi a tato pismena jsou nahrazena jinymi - preskrtnutym "O", osmickami, pomlckami, coz dela text mnohem necitelnejsi. A nejsem sama, casto jsem se na internetu s takto znetvorenym textem setkala a musela jsem ho lustit. Proto pisi bez diakritiky.
Nádherné, jako vždy.Pokaždé když čtu tvé dílko, vtáhne mě to tak, že cítím jako kdybych to zažila na vlastní kůži.Děkuji Ti...*t
Pěkná ... líbí se mi. ;o)
Dekuji Vam za tipy. Mam radost, ze se Vam basen libi. Diky za navstevu.