Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setam, v minulosti
Autor
zvedavec
tam, v minulosti
Stretnúť sa s Evou, tou Adamovou, to by som chcela. Nemá najlepšiu povesť ... vraj hriešna. Chcela by som vedieť, aká naozaj bola, ako žila (ak vôbec bola) ...
Vhupnúť do času a prostredia, kde žil Mikuláš, čo nosí darčeky ... ale nie!,
chcela by som zažiť toho reálneho, vidieť, ako koná, ako myslí, naozaj pomáha ... aké to bolo.
A tiež vidieť útržky života Jozefa, toho, čo bol otcom Ježiša. Vraj tichý, no čo mal, urobil, konal bez hrmotu a z lásky. Bol mužom, čo má môj obdiv! A keď Jozefa, tak aj Máriu, aj to by bolo dobré zažiť, pocítiť atmosféru rodiny. Aká bola? No a vidieť, ako žil, stretal ľudí Ježiš, ako a čím sa ich dotkol? ... to by som chcela. Nie poznať učenie, ale život, konanie, vyžarovanie, naživo, vtiahnutá do deja!
Zažiť i ostatných, tých nekresťanských a vplyvných – Budhu, Mohameda, je ich toľko ... Chcela by som ich precítiť, nielen o nich počuť. A pochopiť. Urobiť si obraz.
A taká posledná túžba: skočiť do blízkosti ľudí, ktorí svetu dali utrpenie –taký Hitler, Stalin, Nero a podobní, o ktorých viem, no sprostredkovane. Rada by som videla i ich životy detí, alebo zranených ľudí, pretože pre niečo asi nastal tak hrozný obrat ... prečo? Alebo boli jednoducho takí?