Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seROtující MEteOrit a JUchající liLIE
Autor
bushmasterX
ROtující MEteOrit a JUchající liLIE
aneb
Milenci z Vernony
Místo: „Vernona“ – přísně střežená věznice se stálou ostrahou (leč někteří jim stále unikají), někde uprostřed pouště
Lékařská zpráva:
Pacient 283: Romeo – silné sklony k depresím
- komplex méněcennosti
- slabost pro ženy
- ve vyhrocených situacích sklony k sebeubližování
NEVYLÉČITELNÝ!
Pacient 007: Julie – od útlého věku sklony k sebeubližování
- alkoholička a silná kuřačka
- silně agresivní jedinec
- styk s muži nedoporučen
NEVYLÉČITELNÝ!
( Poté, co se Romeo dostane ze své cely a podaří se mu proniknout až na volné prostranství u ženského obytného bloku… pomalu se plíží podél zdi a vrhá pohledy. Tentokrát se nesmí nechat chytit.)
Romeo: (Zastaví se před oprýskanou zdí a vzhlédne)
Znova a znova. Na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti vysílením, díky tobě
ale stojí každý den za to. Už nejím ty jejich blafy, žiju jen z tvojí přítomnosti…
a teď jsem se konečně dostal až sem, pod tvé nebe, můj Plíhale..
(zakřičí): Chci tě zase vidět, nymfo, královno noci…
( Romeo uvnitř):
Upřímně, mluvíš jako pako, brácho…
Romeo: Ty mi do toho nekecej!
(( V okně s růžovými záclonkami se rozsvítí světlo a na železobetonový balkon se vypotácí (snad) ženská postava))
Julie: ( Tak tak, že chodí – má velké problémy s udržením rovnováhy..)
Jééééžišmarjááá…..!
Romeo: Ty na mne mluvíš! A jak máš krásný hlas – ach. Už jsem myslel, že tě nikdy neuslyším.. Ukaž se mi v lepším světle, pojď blíž, až pod lampu…
Julie: ( Jakoby ho vnímala, posune se o kousek blíž pod pouliční lampu či co.. na sobě má růžové šaty a župan, na tváři blažený úsměv. Svalí se ke zdi balkonku a smutně vzpomíná nebo blouzní)
Jó, Romeo, proč zrovna ty teď a tady jsi Romeo? Nic neřikej, čekej,
Romeo: Čekám, čekám.
Julie: ( vytáhne z kapsy lahev….) nenič si život, nepij (…přihne si…) a změň si méno a já se pokusím (…smích) změnit svoji pověst..
Romeo: To mluvíš ke mně? Podlamujou se mi kolena a zapalujou lejtka, co téď?
Julie: ( rezignovaně k lahvi):
Ale to nevadí, že nejsi Jim Beam. Hele kluku, kdybys nebyl Monterk a já Kaprštíková a kdybychom nebyli museli hnít v téhle prokleté Veroně, kde mě NEPUSTÍ - ANI - K - JEDNOMU - CHLAPOVI ( zvyšuje hlas), jó, to by bylo všecko jinačí…
( Z vedlejšího balkonu se ozve)
Hlas: Slušní vrahové, odpykávající si doživotní trest za ztížených životních podmínek daleko od civilizace, chtějí spát, sakra! JO?!
Julie: ( vyprázdní lahev)
Jóóó, kdyby to šlo tak lehce, změnit si jméno, přehodit masku… být jako Fantomas…
Romeo: Slyším tě, na slovo poslouchám, královno. Udělám to, a stanu se tím, po kom toužíš, budu Fantomasem. Nikdy neustoupím a nikdy se nevzdám, ( pravou ruku zatne v pěst a přiloží ji k levému rameni) naše láska….
Julie: Cože toto? ( naklání se z balkonu…) Hélou jé (…skoro padá…) kdo se mi to tu promenáduje pod balkónem? (…láskyplně, sladce) Mužskéj!? Nebo snad!? Monterk??
Romeo: Jestli mě pořád miluješ, tak klidně Fantomas. Ale pokud chceš, Monterk navždy zmizí a zůstane jen Rotující meteorit.
Julie: A jak ses dostal až sem, přes ten ostnatý drát? A co stráže?
Romeo: ( bolestně, s masochistickým úsměvem)
To byla hračka…
Julie: (kouří)
Dostanou tě jako minule a dostaneš pět týdnů v kazajce…
Romeo: Všechno stojí za ten pohled na tvou tvář!!! Pokud jsem s tebou a dýchám stejný vzduch jako ty a tvoje plíce ( začne se dusit - Julie kouří cigarety - bez filtru, ale s flitremJ)
Julie: Hele radši už běž, než se mi vzbouří hormony. Víš, že mám chlapy od doktora zakázané.
Romeo: NIKDY! (řve) Jednou jsem tady a zpátky už netrefím! Dlouho jsem hledal tvoje okno. A proč tě vůbec přestěhovali k vrahům? No to nevadí, i kdybys byla u psychopatů jako já, vždycky budeš jediná! Mám provazový žebřík a nůž. Pojď, spusť se dolů a probojujem se spolu z Verony - eště DNESKAAAA!!!!
Julie: Ven z Vernony, ven z klece! Tři miliardy chlapů jen pro mě, ( řve!!) pro mě, pro mě, juchéééj! (láskyplně): A samozřejmě ty, MonterkuJ. Ale potmě to nepůjde. Mám fobii a bojím se tmy, stav se za svítání a dones irskou třikrát destilovanou - tobě ji určitě prodají…
Romeo: Jak si přeješ, vílko v růžovém, přísahám při blikajícím pouličním osvětlení, při mé oblíbené jehle a mém šťastném žilním noži. Přísahám na tuhle prokletou Vernonu
a všechny její bachaře, že já, Rotující meteorit, přijdu a …
Julie: Ne, stačí, když mě odsud dostaneš, ty blázne..
Hlas: ( z okna)
Já jsem vás varoval. Každý narušitel bude zlikvidován. Štěstí, že mi máti poslala ten V DORTU ZAPEČENÝ RUČNÍ GRANÁT!!
(obrovský výbuch - vzbudí se všichni vězni a chovanci - kakofonie zvuků a hlasů - křik)
( Všichni mluví, Julie odněkud vyhrabala cigarety a pokouší se přelézt přes svůj balkón)
( Romeo cítí, že jeho plán se momentálně hroutí a začne propadat depresím…vytáhne tesák)
Romeo: Nenávidím a miluji.
Julie: Romeo, nééé!
Romeo: Když ji miluješ, není co řešit. ( Zaboří nůž do žíly a slastně vzdechne)
( Odněkud se blíží kužel ostrého bílého světla)
Bachaři: ( šeptem) …Pomalu, pomalu…
Bachař1: Tééééď! ( Dva silní chlapi se vrhnou na Romea a vytrhnou mu z ruky nůž. V dalším okamžiku už sebou Romeo nemohoucně škube ve svěrací kazajce)
Bachař2: Musíme ho někam odklidit, bude to chtít další hospitalizační s období s následnou ochrannou léčbou. Je fakt nenapravitelný.
Bachař1: A tuhle ( Ukáže bradou na Julii, která se šťastně rozvaluje v záhonku zvadlých kopretin, metr pod svým balkónem…) bychom měli znova přestěhovat, pošleme ji někam jinam, aby byli od sebe.
KONÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉC