Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVena cava inferior
Výběr: Print
10. 05. 2004
12
0
9381
Autor
drfaust
Vena cava inferior
Dolní dutá žíla
v pravém srdci
v ústí
jak bychom byli nalezení
ústíme v sobě
cestou z končetin onoho
sebe Říkáš my Na tomto místě (v nás)
ustaneme
Sn_vojáček
26. 01. 2005
vidíš, povidlo, a já myslela, že ten přeškleb bylo důvěrné oslovení Printa :))
opravdu... u-staneme ! jo, miluju tohle "hraní" s češtinou... :)
(a nejen ten konec, samozřejmě, nerada bych redukovala celé dílo jen na poseldní slovo..;)
Ne Elyn. Tohle je možná ono. Víš, některé věci znějí. Znějí a jsou vším ve všem. Víš, pokud čteš a máš básničku, tak je to ono. Pokud ti tam to slovo zůstává a žije. Pokud jím můžeš pojmenovat celý ten text. Tak je to prostě vrchol. To není žádná redukce na jedno slovo...
navíc, vždy by jsi měla najít k textu nějakou charakteristiku... měl bys mít, přes co si ho vzít... a jestliže je to slovo...
ustaneme
---------------------------------------------------------------------------------------------
děkuji všem (nekompromisně a bez rozdílu)
:)
abych byla upřímná, tak nejvíc se mi líbilo vysvětlení smrti:-). a po tom vysvětlení jsem si k dolní duté žíle udělala tak hezkej vztah, že i samotné dílo se mi začíná líbit:-)... ano, je to takhle jednoduché. smrt...
a ještě k tomu - znáte film 21gramů? ten přišel k názvu taky skrz tuhle problematiku...
Pronte: ...a zrovna včera jsem s egilem (z jeho hudebního doprovodu) recitoval Eliotovu Pustinu... teda zatím to bylo jen Pohřbívání mrtvých... to mi připomněli ti tvoji ptáčci po zimě...
Jenom mě napadá dost ohraná ,ale dost podstatna věta: Jak teda v tomhle případě vypadá smrt ?
ústit (jedna dva) v sobě cestou z končetin :) to je dobré...
a celé je to fajn - ne nadmíru rozlámané, poměrně dobře uchopitelné. ***
No jestli tě to opravdu zajímá tak na to je přesná směrnice...
Například: Zemře li člověk a je považován za potenciálního dárce orgánů, tak kromě průkazu ztráty srdeční činnosti, je provedena angiografie mozkových tepen (angiografie je invazivní zobrazovací metoda), a zobrazí li se, že v mozkových tepnách není nalezena krev (k čemuž za pár minut od ztráty srdeční činnosti dojde), je člověk prohlášen za mrtvého a je možno odebrat orgán k darování....
takhle vypadá smrt
:))
neznamená to nic jiného, než: Dolní dutá žíla:)))
stejně jako aorta ascendens: vzestupná srdečnice:)))
je to od společného základu... možná
inferior znamená dolní, spodní
a inferno je skutečně vespod...
ale nevím to přesně...
a jsem budižkničema:))
Sáhla na mě smrt. **
Mě dostalo to neobvyklé užití slova "ustaneme". To mi zauzlilo dech.
tip
Pěkné pěkné - angiografii jsem už jednu podstoupil - prali mi do třísel nějakou kontrastní látku, ale byl jsem (snad) vcelku naživu...:))
velmi klidné, navozující klid. Báseň v obraze, a vůbec ne nudné. Líbí. Zaujalo.
tex pro poetické mediky? víc než dost anatomie, moc latiny! (s tou už raději končím, kdy to tu vidím!)
No to je ale hloupost, vždyť to nadává žádný smysl. To není žádné umění napsat pár slov a čekat, že ostatní budou dělat jak tomu rozumí a dávat tipy, to bych uměl taky. bez tipu