Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedvě mince Cháronovy
27. 05. 2004
4
1
4006
Autor
adrift
v Dantově pekle
nalézám sílu psát
o svých dnech plných
zhýralého smyslu pro
krásu mých smutných
chvil.
když tiskařská čerň
barví mi ústa
od nekonečného zápasu
s vlastními myšlenkami,
já naleznu milost
ve dvou mincích vložených
do dlaní Cháronových.
můj život šetří
šťastnými konci,
snad na horší časy
mi poslal kurýrní službou
ten lístek a s ním
pár svých slov:
"nechť je můj vlastní dům
i mojí šibenicí."
1 názor
Water Lily
28. 05. 2009
já tomu rozumím jednu minci za převoz, druhou za zprávu...těžko říci..jen autor zná odpověď..:-)
tip
;c) jsem tu rozpoutal teologickou diskusi ;c) já myslím, že jedna za převod a jedna za to, že mě převeze v pořádku. (jinak ty dvě mince pro chárona jsem pochytil z filmu From hell (Z pekla)). hraje tam Johnny Depp a je to super.
připomíná mi to jeden film..."Shakespeare in love"
přesně jak on když psal své hry :)))
líbí...jako vždy :)))tip*
adrift...já ten film neviděla, takže jsem nemohla tušit...přesto..převozník vždycky převeze v pořádku nebo ne?:-)
fráze ? to ne. Ale pár věcí mi tam nesedí ....
třebas : "zhýralý smysl pro krásu"
+
"můj život šetří
šťastnými konci,
snad na horší časy"
by mi stačilo úplně, kurýrní služba už nee...
(ještě - ale to už se fakt jen ptám - proč Cháronovi DVĚ mince ?
aby Tě nepřevezl zase zpátky !) :-))
T. za přimění k zamyšlení
+avi
co je to fráze? a co je to klišé? někdy mám pocit, že znáš pouze tyhle dvě slova. ale jsou to tvoje slova a nikdo ti je nemůže vzít. víš, každý píšeme to co umíme a zdá se mi trošku kruté někomu odsoudit dílo jen dvěma slovy: klišé a fráze. teď nemluvím o sobě. po pravdě je mi to celkem jedno, ale všiml jsem si, že takhle hodnotíš většinu básní co čteš, a ke kterým píšeš kritiky. zkus někdy napsat jenom prosté: nelíbí se mi to, místo je to klišé. všiml jsem si, že hodně hodnotíš a jsi docela kritická. což se mi osobně líbí, protože nemám rád lidi, kteří píšou jenom oslavné písně, a to i na nic neříkající věci. zkus se zamyslet.