Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seI muži mají své dny (Men-ses)
31. 05. 2004
8
1
8903
Autor
Pokusák
I muži mají své dny
Na křídlech štiky
Topím se pohřbený
Pod zmrzlým plamenem
Pach hřmění
Mě dráždí na jazyku
Předpověď včerejška duní v uších
Ploutve sokola
Jsou sežehlé deštěm
A uragán rašeliny
Utopí hořící šupiny
Ve zemitém víru
Zítřejší minulosti.
Nevyřčený obdiv
I oddaný nezájem
Drásají smysly
V podbřišku srdce.
1 názor
dostal mě už jen název.. a tak si říkám .. proč jen takhle nevyjádřit své duševní rozpoložení.. :o)
kouzelná_květinka
12. 07. 2004kouzelná_květinka
12. 07. 2004kouzelná_květinka
12. 07. 2004kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Noo, možná ne úplně schíza, mé osobnosti se doplňují v jediný děsivý celek;-))) Ale přičteme-li paranoiu a mizantropii, je ze mě vskutku okouzlující osobnost;-)))
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Díky, to mi lichotí, ale asi by se to dalo svést na to, že se lépe neznáme;-)))
Noo, já jaksi ani děsit nechci, ale občas se mi to nechtěně daří.
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Nápodobně;-))
Noo, nikdy neříkej nikdy, kdo ví? :-)
S některými věcmi raději opatrně;-))
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Ale, to jsem nechtěl;-)))
Aaa, tohle poznávám, moje vlastní paranoia funguje podobně;-))))
Ale, to jsem nechtěl;-)))
Aaa, tohle poznávám, moje vlastní paranoia funguje podobně;-))))
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Možná jsem pesimista, ale překvapení většinou nebývají příjemná... On zvyk a stereotyp mají někdy taky něco do sebe;-)) Apropo, Gogol měl na toto téma skvělou povídku;-)) (na název si nevzpomenu:-( )
Já Ti nevím, možná to jen u mě už přerostlo v paranoiu;-))))
Já už raději nic nemaskuju, ono to nakonec stejně vyplave na povrch;-)))))
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
Joo, taky se mi to už párkrát stalo, ale jsou to spíš výjimky.
Noo, já jsem spíš realista (rozuměj pesimista;-) ), takže to je těžké:-))
Ale jistě, občas je to nutnost (a většinou příjemná), jinak by se člověk definitivně zblázdnil;-))
He, he, tak teď jsi mě trefila hřebíčkem do hlavičky;-)))))
kouzelná_květinka
10. 07. 2004
:-)))
To je fajn, opět mi to lichotí;-))) Že bych tak dobře klamal tělem?;-)) Jen aby to nebylo přání otcem smyšlenky;-))))))
kouzelná_květinka
09. 07. 2004
:o))) no to jo....ale stejně už místo "den blbec" začínám používat výraz "rok blbec" :o)))
Jednoho temně slunečného rána jsem se s určitou lehkostí dosápala z postele do práce. Obvykle mě práce baví, ale tento den ani omylem.....cítím v kostech, že dnes mě nebude bavit nic, i kdyby...
Ploutve sokola
byly sežehlé deštěm
A uragán rašelin
Topil hořící šupiny
Ve zemitém víru
Zítřejší minulosti.
...dnes mě nic nepřekvapí, nic mě nezaskočí...nic nenadchne, říká se tomu "den blbec".
Možná proto, že předpověď včerejška duní v uších....vše je tak určitě neurčité, až je mi z toho nějak úzko....tak zvláštně....nijak.
Znáte také ty dny, kdy....
Nevyřčený obdiv
I oddaný nezájem
Drásají smysly
V podbřišku srdce....?
Autorovi děkuji, sedlo mi to k náladě ***
Tady pro změnu zase není čemu rozumět;-) Je to pokus zachytit náladu jak jsem vysvětloval výše, ale asi se to moc nepodařilo, nebo alespoň nechytlo;-))
záhadná_prokletá
17. 06. 2004
hm hm hm efekt dobrej, ale hlubší význam v tom nevidim, neni z toho jasný, o co vlastně jde
některý obraty nebo spojení nebo jak to nazvat jsou ovšem moc fajnový
za poslední a první sloku *
abych pravdu řekkla, tak sem nechtěla řikat svůj dlouhej názor, a taky sem nechtěla aby se to někoho nedotklo - ty slovní obraty mi přídou úplně šílený, proto mě napadlo, že je to spíš to šílenství, než depka,ale spíš je to jen neumění psát...zatim ahoj:-)
Mno, jak jsem předesílal výše, ty obraty měly být šílený. Celé je to pokus.
Nemusí se to líbit, nicméně si za tím celkem stojím. Možná než někoho odsoudíš k neumění (což v podstatě nijak vehementně nepopírám), nebylo by od věci přečíst si ostatní věci. ;-)
dneska jsem sice nějak mimo, ale tohle jsem registrovala. Je to docela pěkný.
ty budeš někdo, kdo umí a velmi dobře, ale tohle nechápu...na efekt? nebo proč??
Díkes:-) Noo, je to takový pokus s absurditou. Zkusil jsem zachytit takovou tu neurčintou náladu, kdy člověku všechno vadí, ale není schopen logicky říct proč vlastně. Prostě pokusná hra se slovy, možná právě na ten efekt. Chci si odzkoušet jak to na koho působí a jak to kdo bere;-)
a tak nějak mi to přišlo..jenže to je cítit...opravdovost lidé, kteří hodnotí pocitově, poznají..já nejsem kritik, já jsem jen čtenář, takže ti neodpustím lež, která ti u kritika projde, protože on většinou nepřizná, že dílku nerozumí...
já myslím, že rozumím...něco z toho cítit jde, ale kdybys nenapsal, o čem to píšeš, tak to ani jako obyčejný čtenář nepoznám...
myslím tím to, že pokud píšeš tak, aby dílo vypadalo zajímavě, pokud je psáno na efekt, pak mu zákonitě chybí jiskra..potlačuješ tím přirozenost a někteří to tu poznají..
Aha, už jsem doma i když si nejsem jistý, jestli jsem se už dostal do stadia, kdy jsem schopný psát na efekt;-))
Když už jsme u toho, kde myslíš že to drhne? Respektive drhne to v konkrétních spojeních, nebo v celkovém výrazu?
WoCoun: Já myslel, že by měl být vodítkem název, nebo ne?
pro mě je otázkou, co tím autor chtěl říci...ať ti každý řekne, jak tvé dílko pochopil..já je nepochopila, nevím, o čem je, co má čtenáři dát..
tak třeba...Na křídlech ryby
Vznáším se pohřbený
vznáším se pohřbený ..je tím myšlena duše? proč na křídlech ryby? já neumím rozebrat něco, čemu nerozumím...
pomůžeš mi s tím?
Vynasnažím se:-) Spíš je tím myšlen onen momentální psychický stav.
Proč na křídlech ryby? Protože ploutve sokola ;-)
Noo, jsou to prostě asociace právě z takového toho pocitu nespokojenosti se vším a přitom s ničím konkrétním - to samo o sobě je dost absurdní. Celý ten stav je absurdní a nelogický, proto je celé to dílko postavené na absurditách a protikladech.
já vím, že máš pravdu..ono to smysl dává, ale mě na samém začátku zaseklo to ..vznáším se pohřbený..a přes tohle nedokážu přejít...stejně, jako se mi tvé ostatní líbí, tahle se mi nelíbí..
ale těším se na další...:-)
Jo, tímhle jsem si taky nebyl jistý, ale třeba mě ještě napadne lepší formulace;-)
Příští bude pozítří a opět normálnější;-))