tohle si vystihla dokonale!!
je to perfektní,
mám úplně orosený čelo, jak je to prima:c)
(bych si ho měla utřít a číst dál,že:)
NO nic, óóbrovskej tip a dík
Sil.
téma je ohrané, ale hezky jsi ho představila, nikdo z nás si asi nikdy neodpustí aespoň jednou si škrtnout o téma smrti, to je norm. vyjádření se mi zase líbí, hledej nápady, určitě to nebude marné!
_fou: Přečti si jiná její díla. Perfektní.
Tak to budu zase já - zlý a nepříjemný - kdo Ti něco vytkne.
Nevím, proč se předchozí kritici neozvali, ale "Don Chuan" se vždycky píše "Don Juan", počeštění, které jsi tu předvedla, se vyskytuje především v odvozených substantivech a adjektivech (např. donchuán, donchuánství, donchuánský ... můžeš tu vidět i paralelu s donkichotsvím - přece bys nenapsala Don Kichot, ale vždycky Don Quijote (de la Mancha))
Don Chuane ztracených myšlenek,
(svůdník ztracených myšlenek)
Mono Liso smutných úsměvů.
(a hned na to slávo, kráso smutných úsměvů?)
(nebo jsi to myslela jako trápení? Leonardo se s jejím úsměvem natrápil)
Zbytek je poměrně přímočarý (stejně jako myšlenka), ale na můj vkus vyjádřený příliš odřenými výrazy, které byly použity už nesčetněkrát předtím. Taky se mi zdá, jako by ta báseň byla příliš nafouknutá, používáš vzletné a všeobsažné výrazy, ale krása básní většinou bývá v detailu a promyšlené struktuře, takové básně-balóny - co vlastně řeknou, když se podíváš hlouběji?
No ... doufám, že Ti nevadí, že Ti takhle radím a šťourám do Tvých básní. Každopádně - co jsem napsal minule, platí.
Díky.
Huh...smrt bývá mým oblíbeným námětem...ale tohle je vskutku neortodoxní zpracování...:o) Zaujalo!
Jo...a Dero má dobrý postřeh..."don Chuan" se skutečně píše "don Juan":o))
DERO- fiha, ja uz kdesi psala, ze mi ten češtin kdesi beha...po lesích:)) Ja vim, ja si rikala, ze ten Don chuan je nejaky divny... Zase jsem o neco chytrejsi:)) Jinak diky za tvou kritiku, vazim si ji!!! Ale stejne...................................... me se to libi tak jak to je;-)))
LANCELOTT- juj, moc diky ze te to zaujalo, a za toho Dona Juana se omlouvam....:))
Moc krásně vyjádřené a líbí se mi kontrasty:
píseň plačících
radost trpících
světlo záře temnoty
teplo zimních večerů
kráso zla,
melodie ticha,
poslední naděje a první vzpomínka
díky a tip
Trosku pesimismus, ale jinak velmi pekne obrazy.. jen tak dal, zkus jit vic do surrealismu a prorazis