Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChladnokrevna
10. 09. 2000
7
0
5286
Autor
suva
Těsně vedle mne dneska
uhodil do tebe stesk,
já, mramorová deska,
odrážím citový blesk.
Myšlenka je dobře vystižená - a za to tip. Ohledně rytmu má pravdu Merle, Sůva i Papouch.
abych si to ulechčil, nelíbí se mi to,a myslím si opak toho co zolli......
suva: navíc je nedobré, když se ti překrývají skupiny jako třeba:
XXX XX X
XXXX XX
Tady ta dolní čtyři je adekvátní horní trojce plus půlce dvojky a to dělá taky rotyku (z mýho pohledu).
Mohlo by to být: Těsně vedle, dneska - mramorová deska (což by ale zase nemělo správnej smysl)
Merle: ani bubenicky rytmická?
Všechno vychází na sedm, jen důraz a nedůraz asi kulhají, jak říkám, já se v rytmech obvykle dost plácám, ale podle mě je to:
dva, tři dva
tři, tři, jedna
jedna, tři, jedna, dva
tři, tři, jedna
ale já to neobhajuju, určitě jsem se někde sekla.
rejpy rejp :-)
Me se to proste libi takhle a pocitat slabiky kvuli tomu urcite nemusim :-)
nene, suvičko, ten rytmus nesedí, to "mramorova" není triola,
to je vypíchnutej kulomet "ratatata" mimo rytmus. já o tom nechtěl
mluvit (už jsem asi svejma pindama o rytmu trapnej ), ale když už
to Merle načal ...
Celá věcička je v tříčtvrtečním rytmu a to "mramorová" má 4 slabiky
a musí se nacpat do třech dob. Lépe by tam sedělo tříslabičné slovo.
Ale (už o tom debatuju se Sadafem) něco jiného je, když je to napsané
a něco jiného, když to přednáší autor, který ví, kde je jaká synkopa,
předtaktí, netypický akcent... čili věci. které z holého textu nevyčteš.
...no je to škoda, poňviváč tam může (napfíklad) bejt jak "odrazím", tak "odrážím"
češťiňa šě přőšťě béž háčků a čářék ňěóbejďé :-)
Papouch: a co by se ti víc líbilo?
Odrážím jsem mela na mysli, současný děj, ale tak nějak neukončený. Když odrazím, tak to moc drnčí a je to definitivní, kdežto v odrážím se zrcadlí ta lehká ženská nevypočitatelnost...
Jsem to přečetla i bez diakritiky, je to nápadité a perfektní! Moc se mi to líbilo. Text mne oslovil. Rytmicky to sedí. Rýmuje se to, je to dobré!
Pro mne až na TIP
Na jednom pocitaci diakritika jde, na druhem si dietu odpoustim, je amerikanskej a tak nestimujou nabodenicka, sorrac. Dik za tipky, strucnosti k lepsim projevum. To se mi povede opravdu malokdy.