Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSnění vdaných dam
09. 09. 2000
7
2
10630
Autor
JiKo
Ach vy vdané ženy!
Chcete utéct ze svých okovů, ale nedokážete to.
Sníte o zlatém princi, potkáte rytíře ve stříbrné zbroji, přesto se spokojujete s vaším bronzem a pláčete že doma máte rezavé železo ...
2 názory
Celkem to k té úvaze svádí, že? Dycky jsem se prsil, že nepíšu o sobě a snad se mi to v pozdějším období i dařilo. Jediné kdy jsem tajně porušil předsevzetí byla série básní pod nickem Záhadno - ty by se ti mohly líbit - možná (dle tebou pojednávaných témat).
Tahle o mě není ale měl jsem motivaci.
No mohlo to být trošku optimističtější!
I když 40 let se dívet na stejný obličej!!!
Videli jste nekdy, co poradny umelec dokaze vytvorit ze stareho zeleza?)) vcetne te rezi..?)))
Jester: pořádný? oni jsou i nepořádní? to už pak nesjou umělci, né?
m.
Dobrý... :-) Něco o tom vím...,ale někdy vážně není jednoduchý to rezavé železo prostě vzít a odnést ho do sběru...
Padla tu zmínka o Williamovi Blakeovi...moc se mi líbí...básně i obrázky
jeee, proc jsem to nasla az dneska?
pekny, i kdyz trpky...
(takovej je zivot)
*Sneni v.d.: mám kategorii: Kázání!!! ... děláš tu filosofickou práci.... zasloužíš velkou pochvalu ... hezkej příměr s těma kovama ... jsem amatérskej šperkař: železo i rezavý je hezčí než všechna ta blejskavina ...
Beru: práuda...
Bianco: nevidím tu obvinění, takování ani opovržení ... řek bych, že _JiKo_ chtěl ukázat jejich beznadějné postavení, ne je určovat za viníky
m.
není k tomu co dodat - tak tu jen tak plácám abych neposílal prázdnou kritiku :-))
prostě k tomu není co dodat, tak tu jen tak plácam abych neposílal prázdnou kritiku :-))
Bianco k těm vílám ... ani ony už nejsou co bývaly
taky reznou /teď mě sežereš :-))/
Pod vlivem nepochopitelnosti básně a víl dodám, že úplně stejně jsou na tom ženatí muži ..
Miroslawek
15. 09. 2000
Ještě řádka - aby to nekončilo mou zuřivou reakcí :-) Autorovi se omlouvám za nepříliš adekvátní reakci - příště to ve své slabé chvilce maximálně - po vzoru W.Blake - "... napíšu... kytkám na listy..." :-)
Bianco: Bojím se, že v chápání "básní" jsi na tom ještě hůř jak já. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit takhle tvrdou reakci. Všechny čtyři kovové "podoby" jsou totiž jedna a ta samá osoba. "Lesk a barva" je jen věcí pohledu a "barvy" světla. Zlato ztrácí "lesk" (přitažlivost) pouhým častým díváním se na něj... atd.
JiKo : Jistěže nemusí..... rozpoznal si snad i Ty v mé kritice něco takového? Ooops, snad si to dokonce nebral osobně?!? (Tak tohle už bylo zřejmě jen pro gradaci myšlenky, byla-li ovšem nějaká... zapomeň na to, přeji hezký den...)
Merle: Thx
občas probíhá transmutace i opačně... kromě toho v dnešní době krycích nátěrů...
souhlas s Tynicem ;-))))
Preferuješ mlhavé snění místo každodenní reality? Obviňuješ ženy, které nepodlehly kouzlu Tvé osobnosti ze slabošství? Atakuješ nás, jelikož nekráčíme ve šlépějích Tvého milostného itineráře? Opovrhuješ sterilními adjektivy typu „zodpovědná“ a „realistická“?
Nechci Ti ubírat nic z Tvých nesporných kvalit ani se inspirovat Tvým stylem a podle útočit na blízkého člověka, ale.... KDO JSI???
PS (V říši pohádek by se ale o Tebe víly určitě popraly....)
třeba těm vdaným ženám nejde o kvalitu nebo hodnotu materiálu (která je přeci tak pomíjivá)ale jde jim především o čas...
třeba těm vdaným ženám nejde o kvalitu nebo hodnotu materiálu (která je přeci tak pomíjivá)ale jde jim především o čas...
nechtěla jsem být anonym...ani se upsat dvakrát....jen nevím jak na to:(
Anonym, no nezbývá se než podepsat ručně ;-)
Jinak co se týče tvého výkladu, řekl bych, že je 100%. To je takový povzdech nad realitou žití
Od těhle zkušeností mě naštěstí ještě nějaký věk dělí, tak se nevýjádřím. Ale probůh snad si to o mě nikdy nepomyslí ta, ktará mě bude milovat...
Jestli třeba to rezavé železo není jen patina na původním zlatě...?
A lesk brnění v dálce není jen nablýskaným železem...
Realita je zkrátka krutá. Je třeba si uvědomit, že i rezavé železo bylo pro ty vdané ženy dříve zlaté.
Zolli, já myslela, že platinového miláčka mám jenom já. Tak promiň, je dobře, že se jich najde víc. přeju ti, aby ti nezrezivěl...
A jestli mu zrezavelo
a utapis se v bolu
byvalo by to holt chtelo
pridat na Sidolu...
(pokud se to jeste prodava)..))