Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePosselt: Vraťte turbínu, dekrety do Evropy nepatří
Autor
csütörtök
Posselt: Vraťte turbínu, dekrety do Evropy nepatří
Deníky Bohemia, středa 30. června 2004
V Evropě se opět začalo diskutovat o bezpečnosti jaderné energie. Hlavním impulsem k tomu jsou problémy s turbínou v jaderné elektrárně Temelín. Bez přestání vibruje již třetí den a ani do uzávěrky dnešního vydání nebylo známo uklidnění situace.
Dva týdny po prvních volbách do rozšířeného Evropského parlamentu se tak Temelín stal znovu tématem číslo jedna, tentokrát pro většinu unijních médií.
Pondělní Süddeutsche Zeitung v obsáhlém rozhovoru s předsedou Sudetoněmeckého landsmanšaftu (SL) Berndem Posseltem otiskují jeho výzvu Čechům: "Zrušte Temelín a tu turbínu nám vraťte, Benešovy dekrety nepatří do společné unie." V podobném duchu se vyjádřil pro rakouské Neue Kronen Zeitung i korutanský hejtman Jörg Haider. Na česko-rakouských hranicích navíc znovu začali demonstrovat rakouští zemědělci a ekologičtí aktivisté.
Své zájmy se v Evropě mezi jinými chystá hájit i čerstvý europoslanec Vladimír Železný. V rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera o Temelínu řekl: "Já s tím nemám problém. Pokud to bude výhodné pro Znojemsko. Jako poděkování těm, kteří mě začali volit."
Předseda české vlády Vladimír Špidla se taktéž domnívá, že toto téma rozhodně Evropou hýbat nemusí: "Nic se neděje, žádné problémy neexistují," uklidňoval novináře ze třiceti zemí na včerejší mimořádné tiskové konferenci. Podpory se dočkal i ze strany teologa a pedagoga Tomáše Halíka: "Co je bez chvění, není pevné," odmítl Halík rezolutně veškeré spekulace o vibrující turbíně.
Dění v Evropě si však už povšiml i americký deník USA Today a ve včerejším vydání píše: "Československo ležící mezi evropskými veletoky Indus a Ganga zřejmě začalo vyvíjet jaderné zbraně."