Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePondělní glosa, 21. června 2004
Autor
glosator
21. 06. 2004
V ČSSD se schyluje k podivuhodnému řešení: ďonutit Špidlu k odchodu ze stranické funkce, čímž by podle vlivných členů "neztratil tvář" a mohl zůstat ve funkci premiéra. Občané ovšem vrazili volební facku vládní ČSSD ne kvůli tomu, jak je veden Lidový dům, to je všem - mimo socialisty - zcela lhostejné, ale kvůli tomu, jak Špidla a jeho gang vedli a vedou tento stát. Udržením Špidly na místě premiéra by ČSSD vystrčila na občany holou prdel - a ještě by měla drzost nazývat to "neztratit tvář".
Odpověď na otázku, proč ODS tak unáhleně vyjela po mandátu vlády cokoliv za Česko mezinárodně dojednávat, zřejmě padá na vrub přílišné euforii z výsledků voleb do Evropského parlamentu a z následné kocoviny.
Vláda bohužel tento mandát de iure i de facto má, i když je pravdou, že slušná vláda by jej nevyužila. Ovšem vlády a ministři v tomto vesměs slušní nebývají a konají dle svého (a nikoliv dle občanova) do poslední chvíle.
Viz jeden příklad za všechny - bývalý ministr zahraničí Dienstbier na poslední chvíli před odchodem z funkce také najmenoval do funkcí velvyslanců pěknou řádku hochů, co spolu mluví. Ale takových příkladů byse našlo!
Reakce ODS je také krásnou ukázkou toho, že v případě vlády, která se historicky znemožňuje sama, je většinou lépe ji při takovém konání vlastním činěním nerušit.
Ne, aby Vás napadlo, že nepopřené informace o tom, kterak Špidla prosazoval domluvu s firmou Diag Human a tajně se sešel s jejím právníkem, Kalouskem a Špidlou vehementně popřená informace exministryně Součkové, že Špidla jí tvrdil, že to je tak "domluveno s Kalouskem", nepopřená informace o kamarádství šéfa KDU - ČSL Kalouska a šéfa Diag Human Šťávy a nepopiratelná informace, že jedním z advokátů Šťávy ve sporu se státem je bývalý místopředseda vlády Kalvoda, jsou nějaké kamínky mozaiky, skládající docela zřejmý, ryze český obraz kamarádíčků.
Určitě je to jen nějaká nepodstatná shoda okolností.