Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRozmary
Výběr: Print
23. 06. 2004
14
0
7561
Autor
Vio
Rozmary
Rozpřažen na zápraží často slepnu
tíhnu k polednímu přísluní
ať praží do rozpukání těla
slámkou si na těle vyfukuju puchýře
Hej, Ty tam! Dej mi zase...
zmoknout jako dlažební kočka
Navždy_Tvůj
04. 11. 2004
ještě že napsal Miroslawek tu trapnost přede mnou :)
asi si na Tebe zvykám, tohle se mi zase líbí a dost
a když jsme u těch t/T - dumával jsem nad tím, ale obecně se všude kromě adresného psaní, kam veřejně publikovaná báseň nejspíš nepatří, dodržuje malé... na druhou stranu autor má právo napsat třeba "ať praží do rozpukání Těla" a nikdo se nad tím nepozastaví. tak :)
*
Fakt horký. Ale nevím, jestli to není... tak tam vybuduješ to pracný oranžový parno... jenom proto abys to zabil pak jednou takovou hříčkou?
I když ona neí až tak laciná, když pomyslíme na to, že zmoklá bejvá obyčejně pipina, že kočka má kočičí hlavu...
A neříkej, že Ty s velkém T bys říkal ženský... já bych tip, že to by muselo bejt něco řácky věčího... se tim nějako vracím k temu mini dialoku s Row.
Když budeš rozpažovat přespříliš, veme někdo hřebíky a přikatruje tě k futrum, že budeš připevněnější než v tý následující... pak ovšem obvykle přichází zatmění a chládek...
Pindám. Vyndám téčko... a lepim ti ho jak na čelo kilo.
navážeči, hezky ses rozjel ;-)
Tak popořadě:
Ad hříčka... sám sis v důsledku odpověděl ;-)
Ad Ty... i v běžné řeči oslovuji každého Ty s velkým T, čímž vyjadřuju úctu k člověku, k osobě, ať jde o kohokoliv... k malému t sklouzávám jen zcela výjimečně (to už musí být někdo, koho si hrubě nevážím ;-) Lze to vysledovat prakticky ve všech mých textech i reakcích ;-) A ženám tuto úctu projevuji obzvláště rád ;-) Návíc je to snad správně i z hlediska gramatického ;-)
Ad hřebíky a rozpažení... malinko jsem se toho bál, a proto jsem taky vzýval vláhu, abych mohl připažit ;-)
Tož tak ;-)
S úctou Violator
jak se vyslovuje veliký T?
s gramatikou nemá ortografie lautr nic společného :-)) pravopis je technická záležitost... na kterou má samozřejmě mluvnice vliv. ale tohle je fakt podružnost, ve který není gramatika žádná, jen konvence. pokud je to dopsi ok... ale představ si, jak by to vypadalo, kdyby si v povídce postavy Tykaly :-))
navážeči, já napsal Oslovuji, ne VYslovuji ;-) A je mi fuk, jestli v povídce nebo kde... v povídce v přímé řeči se taky Oslovuje, ne? ;-) Ok, gramatiku do toho tahat nebudem, ale lepčí slovo mě nenapadlo ;-)
ale v "běžné řeči... "
ok, připouštím, že řeč je i psaná... atd. o tom se nemusíme nějak tudlencto... to nemá Cveka.
ale schválně udělej pokus, skoč si do knihovničky, vem si nějakou knížku prózy, kde se "oslovuje" – a pak si to zkus představit s velkejma písmenama :-)))
To nemá Cveka ;-)))
No.. pro mě příjemná představa ;-)
Každopádně to používám, jak jsem již řekl, ve svých básních a to proto, že když už někoho oslovím ve své básni, vážím si ho ;-)
Ok... budu si pamatovat. Máš i nějaký, kde bys oslovoval někoho, koho si nevážíš?
Hmm... asi ne. Pamatuju si jen jednu, kde jsem dodržel stylově malá písmena, ale jen proto, že to byla odpověď na jinou báseň, kde to bylo taky malými.
Víš co... že je to vlastně vtipnej způsob, jak rozlišit... vlastně by to mohlo bejt i v jedný básničce. Jeden Ty a jeden ty...
Hm hm... vtipná ídea.
Na nic, měj se.
Jo a v zimě bys moh mrznout, jako dlažební vločka ;o)))))...nééé pěkný jen rejpám!
Miroslawek
07. 07. 2004Nářezový_sluníčko
27. 06. 2004
vkus mi říká: nic moc
ale mě to něčim výrazně oslovuje(nevim jesi ty barvy nebo co)...takže tip
Dlažební kočka*** tedy vášnivost veliká je to. Tos mě tedy chyt - pousmála jsem se u té prosby: Pane, dej mi.....
Rowenno, ale já mu neříkám "Pane". Nehledě na to, že to vůbec nemusí být vztaženo k tomu, ke komu myslíš - tedy k "Bohu".
Hej, ty tam - no vztáhla jsem si to asi špatně.
To nic nemění na tom, že báseň se mi líbí. :-)
Rowenno, všiml... taky si nestěžuju ;-) Jenom upřesňuju... resp. rozostřuju Tvůj výklad, který není jediný možný. Takže netvrdím, že sis to vztáhla špatně... ale na můj vkus příliš jednoznačně ;-)
Ta je ... zajímavá ... ale nějak jsem nepochopil, jestli náhodou není jen pro ta slova.