Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seGotika
25. 06. 2004
4
0
8243
Autor
Eilil
Květem lidských oddálení
jsi, šerošedá gotiko.
Hluboko.. navždy zatraceni
tráví hebkost objetí.
Gotiko! Jsi odsouzením
srdečnímu okvětí.
Z poupat hříšných doteků
zápach hranic lineš..
A peklo pro nevinné!
Peklo pro nevinné!
V purpurovém obleku
vybledlý pán kyne..
Gotiko! Krajkou oběšeni
jsou dary nepovinné.
Nebe bodlas ostrověží,
z rány sněží, Gotiko!
Srdce zmrzlas v inkvizici..
Dlaně horké nenáleží
modlitebním lavicím.
Gotika Ti, Lásko má, vlezla pod triko..
Ou! Marně hledám plus...snad námět a "peklo pro nevinné" (hehehe...temný smích...:-) )...splácané jak se dalo a do toho všeshazující poslední řádek...no, ale je to první dílo, u kterého si u Tebe můžu zakritizovat...:-)
mne to křečovité nepřipadne, naopak mi to právě připadne uvolněný...a dobrý...a to mám dnes šaptný den !!! :-)
fakt líbí....stále víc
Nebe bodlas ostrověží,
z rány sněží, Gotiko!
---to je moc pěkný.
Jako celek se mi to moc líbí, ale ta poslední věta je kýč...bez ní by to bylo daleko lepší.. t*
Noo, já bych to taky nesoudil tak přísně... Podle mého to atmosféru má... šroubovanost výrazů evokuje přísnost doby... obrazy jsou temnější ale celkem působivé...
Závěr mi taky nesedí, ale celkově jsem pro *T :-)
Aha, tak koukám, že vlastně opisuji předchozí kritiky - hmm, už mlčím;-)
Nejni špatnej kousek...
Malinko mi ten konec ulít s celkového dojmu....ale to je jen můj pocit....
"Z poupat hříšných doteků
zápach hranic lineš..
A peklo pro nevinné
Peklo pro nevinné!
V purpurovém obleku...
vybledlý pán kyne..
Gotiko! Krajkou oběšeni
jsou dary nepovinné…“
V srdci mráz... všude po krajině žár hranic pro nevinné (dívky... nebo muže pokroku)... zakázané Boží slovo pro ovečky... sami prapodivní pastevci (samozvaní) však přetékají hříchem k prasknuní... Copak to nebyla to křeč téměř všeho(!)... co s lidstvím souvisí...? Já tam to křečovité podání naopak vítám... neboť s tím vším pro mne souvisí... a cítím stejnou křeč při čtení toho dílka... s jakou autorka ty řádky psala... nejsem však kritik, jsem jen čtenář... kterému po zádech mráz běhá a tají se dech ... a za tu (živoucí a nepředstíranou ) křeč… naopak děkuji...
TIP…a díky!
Synáčku.. znova a znova Ti moc děkuji za Tvá chápavá slova..
nádherně se vyjadřuješ o tom co měla tahle básnička říci.. daleko lépe.. než sama o sobě vypovídá :o)
děkuji.. Ti milý čtenáři..
Ahojky děkuji Vám mockrát za návštěvu.. :o)
sk8ergil.. naprosto souhlasím s křečovitostí rýmů.. :o) a to tryko.. juj.. já si to ještě neopravila.. :o)
jen u obsahu mi spíše šlo o to.. co se dělo v době gotiky s lidmi.. byli si hrozně cizí.. spousta věcí, vyplívající ze základních potřeb člověka, byla zakázána.. (doteky, nebylo slušné si říkat příliš hezké věci) to se na lidech dost poznamenalo a kompenzovali si své nedostatky násilím a vyžíváním se v lidském utrpení.. gotický sloh ovšem miluji.. :o) a jsem moc ráda, že jeho vznešenost přetrvala jako klidný pilíř v lidském bouření až do dnes.. :o)))
Vesuvanko, děkuji Ti za Tip a jsem moc ráda, že se Ti básnička líbí.. a že se Ti líbí i mé (i podle mého) křečovité verše..
Tvoje básničky mě těší.. tak mě těší, že tě těší i ty mé.. :o)))
Přeji Vám krásný deeeen :o)
Eilil: No vidíš a hned to vypadá líp :-)...já Ti úplně rozumým, jako v tom, cos chtěla říct...a gotika je něco tak nádhernýho, tajemnýho a já nevím co ještě, vlastně se to pomalu nedá ani vyjádřit slovy :-)
Jo a hele, jak se Ti podařilo, že tu máš napsaný, že nestojíš o hlubší kritiku a následuje napsaný, že o ni stojíš?...to je docela zajímavý :-)
:o))) no jo.. to je docela vtipný.. :o))) tak to vážně netuším.. jak se to povedlo..
Jinak s naprosto souhlasím s tím co píšeš o gotice.. je úchvatná.. a určitě se k tomu tématu budu vracet i jinak.. :o)
a omlouvám se za to vysvětlování, sk8ergil
asi učitelská deformace
:o)))
Když někdo řekne slova gotika, tak se mi hned vybaví taková zajimavě tajemná atmosféra...u tohohle dílka jsem ji našla jen v málo obrazech...
Rýmy jsou vážně dost křečovitý a s kritikou "tryka" souhlasím...vypadá to příšerně...
Tak to je velmi zajímavý pohled, a báseň mě zaujala...
gotika jako stavební sloh je nádherná, ale ta atmosféra středověku, co se za ní skrývá.... inkvizice, upalování... brrr...
Velmi pěkně napsaná, díky a velký TIP
s_b. Haháá ... ;o)
Ale já jsem mezek zatvrzelá, já to "tryko" jen tak nenechám ... jinak báseň na mě působí takovým křečovitým dojmem, jakoby se autorka bála, aby nevykročila z nějakých pravidel, rytmu ... ale oproti minulému dílku bych tu jistý posun viděl ...
děkuji Dero.. :o) máš s tou křečí pravdu.. a s tím vyskakováním taky.. a za to triko se všem kdo to vidí omlovám.. kéž by to bylo vždycky pro mě taky tak zřejmé.. jsem na pravopis pako.. ale snažim se..
jinak s tou křečí souhlasim naprosto.. protože to křeč byla.. tutovka :o) to dílko jsem rodila asijako ježka..
někde jsem se šprajcla.. snad to překonám.. :o)))
Eilil: V pohodě - prostě to zkoušej dál, čti a bude to jenom lepší ... ;o)
Ale my, děsiví kritici, Tě budeme pronásledovat na každém kroku i ve snech ... bububu. ;o)
Hodně štěstí.