Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTak přejdi
Výběr: von_Tikowitz, Lasy, Print
30. 06. 2004
13
0
6549
Autor
srha
…mostům
Tak přejdi
Krajina; prostor v prázdném oku mříže
- hranice obepnutá, každému místu středem.
Do ní by vstoupil klíčem...
Srdcem z železa
- kmitavý monokrystal;
jsou vrcholy buněk.
Hlavičky nýtů zvědavě ze vzduchu vykusují
perleťové polokoule - severní a jižní.
Svorkou jsi napříč
a smyslem laterálních žil.
A nyní a zde:
na místě náprstek, chvíle
kdy potkáš přítele,
v mezimostí.
perfektni obrazek!!!!! aj basen.....
i kdyz mozna se mi libi obrazek trochu vic
sleeping... dělám to asi jinak než ty... podle Miřiných obrázku jsem napsal několik básniček... tohle je jedna z nich... ona má strašně krásný akvarely, kresby, malby...
takže je to podle tohohle:
ale moje inspirace je vždy volná, nesvazuju její obrázek a ona nesvazuje moje básničky...
Doufám, že se nebude zlobit... dlouho se nezalogovala.
Jo ten akvarel se jemnuje Poutnice...
akvarely mě fascinují pro svoji neostrost, rozpitost... dávají tolik prostoru k fantazii
Hele, já si to právě čtu a ještě jsem ti tu nenechala kritiku, tak jak to, že mám od tebe avízo? Schválně, nebo je to nějaká nová vymoženost Písmáka?:)
slpb: ):(
Elyn: Občas, když mám pocit, že chci, aby to věděli čtenáři... i ti co četli dřív a nenechali kritiku... prostě překopíruju seznam nicků z položky Kdo čtel dílo do kolonky pro aviza...
svou profesi nezapřeš ...monokrystaly, buňky, laterální (žíly) ... tvůj text trochu znecitlivují ...barvy krásné
aha :)
kdy potkáš přítele v mezimostí...
To se mi líbí, ale tahle mi nějak přijde moc technická..
jo, já vím... ale ty buňky... mi tam nějak nesednou...
Třeba to "svorkou jsi napříč... " je fajn...
Ale jako by měla víc ducha technickýho než poetickýho, jsem tím myslela... jestli to říkám srozumitelně...
Ale asi je to víc buňkama... ty mě tam ruší.. a celé mi to hází někam jinam..
von_Tikowitz
30. 06. 2004
Jasně:) Tohle je Žuravského věta v praxi:))
tuším v roce 1845 zjkistil Žuravský, při stavbě ocelového železničního mostu v Anglii, že maximální smykové napětí působí v pritech pod úhlem 45 stupňů... proto se mezi čtvercové prutové konstrukce vkládají pruty ještě s úhlem 45 st. (ony úhlopříčky)
jojo pěknej most:) i ty nýty vykusující se do vzduchu tu jsou vidět...
a že by to žebrování dohormady tvořilo mříž?:)
mimochodem moje sestřička v pondělí odpromovala na DFJP UP... obor dopravní cesta - dopravní infrastruktura a je zaměřená právě na kovové železniční mosty:)))
já si sice vždycky přál, aby stavěla kosmodromy, aby byla slavná, a když né kosmodromy tak alespoň přístavy... jenže ono těch kosmodromů v ČR ani SR moc není:((()))
Pěkné poděkování - i akvarel je pěkný - díky, že jsi nám ho zde ukázal.
Tip
Ta je vážně krásně napsaná, líbila se mi slova i smysl, prostě celá :o) t* i s obrázkem