Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVe čtvrtině opuštění
Výběr: Elyn, Lyryk, Print
15. 07. 2004
18
0
6368
Autor
srha
Bohuslavu Reynkovi
Ve čtvrtině opuštění
Jako rozkaz k deportaci
jsou nůžky křídel
v šiku
- podzimní batalion.
Postupně:
zapomínají svá jména,
hnízda, milence i navštívenky
- pak páteř!
Byli-li vůbec kdy…
To je tvé druhé občanství;
když krajina těsní ranní mlhou
a bláto nosí v kapsách deště.
Tak z pantů vrže rez -
a za brankou
se listí pálí -- ještě!
Miroslawek
22. 09. 2004
Je to moc hezké, procítěné, nápadité.Líbí se mi. Je super , že pan Reynek ještě někomu něco říká... (na mě je teda moc těžký, já raději Suzanne Renaudovou a její překlady Halasových dětských říkadel.:-)
Na tom přeci není nic špatného přiznat se veřejně k oblibě nebo k zasažení básníkem.Pokud ten "styk" inspiruje k něčemu novému a vycházejícímu z Tebe tak je to jenom v pořádku.Ostatně po přečtení jsem se zavřenýma očima viděl shrbenou postavu jak ryje dlátem u kamen další krásný tisk a pokyvuje hlavou.
Černá_víla
17. 07. 2004
Nooo, jako to jo, mlhu mohu...... i bláto.... a vůbec nečas patří ke každýmu.... t!!!
Sn_vojáček
15. 07. 2004
Já jsem rád, že je mi ta odvaha, věnovat text jednomu z nej-básníků, tolerována. Ten text, shrnul jistý pocit, který ve mne zůstal z letošní zimy, kdy jsem s BR trávil mnoho času. Teď trávím čas na jiných místech, avšak tehdy jsem nedokázal svůj pocit uchopit jazykem.
děkuji L.
to neposoudím...:)
pokud ti jeden rým ničí vyznění celého textu... tak, tak prostě bohužel:)