Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seportrét pusté zahrady
16. 07. 2004
12
0
3565
Autor
buublinka
měla ženské jméno
a rysy
záludných dam
jablka nedozrála
v lyrický obraz
opuštěnosti
popsané ticho
verši
svých dávných dějů
kmitaly ve vzduchu;
ve vůni nezaschlé barvy
opodál
lokty tlačí do slabin
a oči na kolenou
pozorují tmu
bříšky prstů
s různými barvami
ročních období
malíř nemůže vystihnout
stín večerního milování
tahle moc, zvlášť teď k podzimu...
osobně tohle:
jablka nedozrála / v lyrický obraz / opuštěnosti
- překládám si jablka dle svého gusta
a ve vůni nezaschlé barvy / opodál / lokty tlačí do slabin a pochopitelně závěr
Z toho obrázku, který jsi namalovala, táhne teď, v tom dusnu a parnu příjemný chlad - a muž nikdy nepozná a nevystihne všechny stíny ženské tváře. :-)
Černá_víla
16. 07. 2004
bříšky prstů
s různými barvami
ročních období
malíř nemůže vystihnout
stín večerního milování
Krásná - TIP
Hmmm. První a druhá část (od "bříšky...") se mi zdají být částmi různých básní. A ten náhlý přechod k jiné myšlence nějak kazí dojem, řekla bych.
Druhá část, kterou vyňala Vesuvanka, by mohla existovat sama o sobě.
Myslím si, že to nejsou různé básně, které jsou k sobě pouhopouze přilepeny.
první je jen popis zahrady (která je mnou vnímána jako žena) - viz název
druhá strofa, dá - li se tak říct je o malíři - o někom, kdo pozoruje zahradu zvenčí
konec je velice náladový a dík, vážím si takové poznámky
Ano, byla jsem si jistá, že šlo o záměr. Teď jen, aby záměr zůstal zachován i v mysli čtenářově :)
Ale jinak se přidávám k všeobecné pochvale atmosféry textu.
Nešlo mi o tip, dokonce ani o to, abych ti vnutila svůj obraz nebo záměr - jen - jen jsem měla potřebu reagovat; málokdy se mi stává, že čtenář chce přemýšlet, nesouhlasit - nebo být činný u poezie.
Přirozeně. Nedostatkem reflexe trpíme všichni :)
Ale neustoupila jsem ze svého názoru, jen jsem si uvědomila, že jsem opomněla dodat, co jsem měla v mysli už na počátku.
Že text má poetiku obrazu, a to je dobré. Jeho přervanost v druhé půli a její smysluplnost je pak už věc náhledu.
Takže ani já neustopím a děkuju v tvou vytrvalost a setrvačnost.
Mimochodem, není každá báseň věc náhledu, pohledu ...? Dá se pak objektivně říct, co špatné je či ne?
Asi je to podle chuti, svého gusta a podobných subjektivních zabarvenin.
Díky, pomohlo mi to v sobeckém náhledu autora na svůj tvůrčí kus. /avi až tolik nutné není, ukazuje se mi to tu coby kritiku/
Umění všeobecně je těžko hodnotitelné, a už vůbec ne objektivně. Existují ale určité pozorovatelné kvality. U poesie zvládnutí zvolené formy, kvalita práce se slovem...neotřelost pohledu. Tématicky se příliš nelišíme, všichni zažíváme obdobné věci...jde o to, jak je dokážeme předat.
Asi bingo, na tuhle pozdní dobu velice dobře podané myšlenky. Není potřeba říkat, že co většina uznává, není měřítkem kvality ... díky.
Souhlasím, buublinko. Aplaus většiny stále neznamená jistotu kvality. Ale sám před sebou se člověk obvykle neschová.