Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdtažitě
Výběr: dream, Lasy, Print
20. 07. 2004
26
0
8759
Autor
Craerassy
Se škodolibou bolestí
za zavřenými víčky
oddychuji slzy
do spánku nepřipouštím
kůzlátka vlkům
nahánějí strach
tvým můrám
poškrábaná jejich zrcadla
nepatří k pravdomluvným
a ony
semknuté
se pozvedly
a zapomněly růst
Tady někde si nerozumím
Don´t_worry
13. 08. 2004pozorovatel
13. 08. 2004
zvláštní, jakoby mě to přitahovalo svou těžkostí, slovními obraty nad kterými je potřeba víc než jen trochu popřemýšlet. a nebo je prostě jen tak nechat plynout a rozplývat se v pokušení, že přece jen trochu zůstanou...
dám si tě do oblíbených autorů, protože píšeš nějak blízko tomu, co cítím. ačkoliv jsem toho dnes od tebe moc nepřečetl (zatím) určitě se ještě vrátím :-)
Horkost - je čekání, před přílivem
zaplavuje ústa - tvými břehy
vkládá se do písní.
Opravdu, poslední popis je jen stěží srozumitelný logicky, ale zachycuje jeden paradox cítění strachu, který jinak popsat nejde než paradoxem, protože paradoxní je. I když paradoxní je jen řeč... :o)
Nejdřív mi trochu vadilo, že je báseň podaná tak nějak hodně na rovinu. Mám na msli hlavně chladně logické rozviutí skvělého nápadu s ovečkami a vlky do "nahánějí strach". Je to na jednu stranu skvělé, ale na druhou stranu poskvrněné tou logičností s jakou se to váže. To byl je můj dojem když jsem to četl a jen tak rýpu, v zásadě se mi ceá básnička moc líbila :o)
musím říct, že já jsem nejvíce okouzlen tím koncem, možná je to trochu prvoplánovité, ale co - rád se nechám vtáhnout do královniných tenat . . .
souhlasím s okolím, je to výborná báseň!
Lasy*V
Protože je to jediná báseň, která tu dnes stojí za to:
Přemíra předvídatelných přívlastků tuto báseň srazila na kolena. Vypuštěním slov "škodolibou", "zavřenými" a "poškrábaná" vzejde báseň, kterou mohu tip-nout.
*
Moc hezká. Je z ní cítit rozpor ve vlastní osobě a snaha něco s tím dělat.
i když začátek
Se škodolibou bolestí
za zavřenými víčky
oddychuji slzy
mě moc nepřesvědčil zpočátku
od této části však uzž báseň graduje do perfektního konce.
do spánku nepřipouštím
kůzlátka vlkům
tip
Tak nějak mě napadlo podobné co DV_Swana (především tedy myslím zrcadla), ale když ti lyryk pochválil dokonce i ty poškrábaná a dokonce jako výraz reflexe zrcadla, stáhnul jsem krovky.
Když to ale vezmem v kontextu, hezky se to odvíjí a má to sice trochu vyhýbkový ale dobrý konečník :-)
Fajn vTip
oddychuji slzy
a do spánku nepřipouštím
kůzlátka vlkům
Moc pěkná - Tvoje básně jsou skvělé, těším se vždy na další - díky a TIP
taky si někde nerozumím ... obzvlášť, když je v krvi pár promile a motá se jazyk ... ale to asi není tenhle případ, že? :-)*
guy...ne, není..ale až jednou alkohol překoná svůj odpor ke mně, to bude teprve dílko :-))))
guy...jojojo..velikost mistrů je určena hladinou alkoholu v krvi..bez něj by nebylo géniů..:-))))