Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodzimní ohně
10. 08. 2004
3
0
2156
Autor
kminnek
Podzim vstupuje do cesty
obratem zkracuje dráhu poezie
zeleným inkoustem vpisuje
dívčí protesty co zůstanou
ochozené inkvizicí květin.
Planou žhavé úpisy
postav ledovců v ulicích syta
kašna odložila modrou rukavici
a čeká na housle opálené v ohni
v podobě proutěných ošatek
ve kterých uschlé růže zapalují ubrusy
a nitě z baretů tahají za loutky
z voskových svící.
Podzimní ohně spadlé z oblohy
ochucují hrozny
zapalují oči potažené bělmem
zrezivělých plotů spadlých
jak struny louten léta bez šatů.
Zůstane talisman
v hranicích kamene
šedý v košili rolet.
děkuji,vím,co chceš mi říci,ale píši jak umím a co jde ze mě,pokoušel jsme se to přepsat ale není to ono a pak necítím v tom sám sebe,ale jinak děkuji,no,možná že by to šlo rozdělit na dvě miniaturky:o)))
Kminnek: ty máš často naprosto překombinované obrazy, kdy podstatné jméno za sebou táhne deset přívlastků jakožto blbě uchopitelnou kouli na haxně.
Ale tahle věc se ti povedla to zase jo*
Jo. to je to, co říkám, neuvěřitelné, jak jedna metafora požírá druhou, takový chumel ocasů a tlam.... :-)
Ta u země: Tu kritickou část jsem myslel k jeho jiné, předchozí, dosavadní tvorbě - většinou krátké věcičky v nihž se nedá ani přes krátkost vyznat a metafory se tam navzájem sežerou natolik, že z toho nic neni, dyk si něco přečti..
Tvorba tohoto autora se nedá přehlédnout - takže znám a občas sporadicky hodnotím. To požírání metafor jsem totiž už kdysi použila - tohle je tak přebujelá obraznost - až ztrácí na sdělnosti. :-)