Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNení co dodat
10. 08. 2004
9
1
3790
Autor
Brkoslav
Před týdnem kvetly,
vzal jsem dvě jedný holce.
Jádro nevadne.
vzal jsem dvě jedný holce.
Jádro nevadne.
1 názor
hej.. nic nevysvetluj ;-) to nie je dobre.. ja si to chcem chapat po svojom ;)
kebyze tam miesto toho jadra das len jaro, tak by to bolo uuuplne nadherne. takto je to len nadherne ;-)))
ale na tip to je:)
Augustin_Šípek
23. 03. 2005
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
nejkulaťoulinkatější
(už to umím tak tři roky)
Líbí se mi dva první verše. Ten poslední je zřejmě k tvému pojetí nutný, ale pro čtenáře příšerně násilný. Je to jako pohlazení a pak facka. Jádro nevadne... to se hodí spíš tak do haiku...chtělo by to dle mého názoru trošku "zakulatit".
Pak by to bylo na tip za nejkulaťoulinkatější :-)
PS: zkusto říct desetkrát za sebou :-)))
Brkoslave...
to nedělej jen tak z plezíru, vysvětlovat svoje díla..
nech tu fantazii čtenáři, ať se pídí, co je to, co má to jádro..
:)
Nabyl jsem dojmu že někdo neví o čem tato báseň je (což se mi stává také - často :-). Proto vyložím co jsem jí myslel.
Na poli kvetly květiny (slunečnice - původně jsem to tak i chtěl nazvat, ale působil na mě ten názen moc barvotiskově). Je možné myslet si že už odkvetly, nebo nějak jinak zanikly, nebo že tam jsou pořád.
Dvě jsem vzal jedné dívce; přicházejí možnosti vykládat celou báseň jako nějakou alegorii citů a lásky.
Jádro nevadne; ochudil jsem čtenáře o jinotaj se slunečnicemi :-), ale stejně zůstává možnost že květiny mívají nějaká jádra. Ve skutečnosti jde ale o jádro 'pudla', báseň je o smyslu života a světa (teda o mé představě).
Chtěl jsem tou básní říct, že bez ohledu na plynutí času, smutku z nenaplněných představ atd. se jádro světa ani nehne. Což jsem vyjádřil, přiznávám, trochu slabě tím že jádro nevadne (každé jadérko nakonec stejně zvadne, nebo se rozpadne . . .), měl jsem na mysli absolutní kategorie. Z těchto faktů také vyplývá to, že naše denní starosti vlastně jen zakrývají tohle jádro světa.
Pokud jsem nesrozumitelný tak se omlouvám.
že není co dodat?, ale je.... tip.... a ještě mě zaujal Tvůj nick - brkoslav severní - krásný druh pěnkavy