Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte secesta domů
Autor
imiat
Vsude kolem se rozprostira tma.. svetla poulicnich lamp matne ozaruji chodnik po kterem kracis.. zahnes za roh a uz z dalky poznavas svůj dům.. tam bydlis uz sedmnact let.. prilis dlouha doba na to, abysis uvedomoval svou kazdodenni cestu domu.. jsi si jisty svymi kroky.. vis kam vedou.. jak byses mohl splest?? Vzdyt tady bydlis jiz sedmnact let.. prilis dlouha doba na to, abys zabloudil.. vis, ze nekde v těchto mistech musis prejit cestu.. bude to tak nejkratsi a to ty prece chces.. nespechas, ale cim driv budes doma, tim se budes citit bezpecneji.. docilis svého odpocinku, sve vecere a vseho co te den co den nuti se sem vracet..
Vytahujes klice a odemykas u hlavniho vchodu.. jako obvykle nemuzes klice najit, nelekas se, vis, ze nekde na dne tveho prenosneho domova budou.. po umornem hlednani mezi ostatnimi predmety nachazejicich se ve tvem batohu konecne oteviras dvere.. uz je to jen chvile.. a budes doma..
Nemas dost sily abys vybehl po schodech jak to obcas delavas, ale to nevadi.. zmacken cudlik u vytahu, který se zahy rozjede.. chvili cekas.. nepremyslis.. nad cim taky.. za chvili budes doma.. vytah zastavi.. oteviras dvere a nastupujes.. po pameti zmackes sedmy cudlik od spoda.. vytah se opet rozjede.. opres se, jakobys tam mel stravit vecnost.. avsak vytah ihned zastavi a najednou si uvedomis, ze domu jit nechces.. v mysli se ti prehraje tva kazdodenni cesta domu.. zamyslis se.. vyjdes z vytahu a podivas se z obrovskeho okna naproti.. vidis par znamych lidi.. neprekvapi te to.. vzdyt je vidas každý den při peknem počasí.. několik cutalistu.. a par pokurujicich siluet v zari spicich lamp.. nevis jak dlouho tak stojis a sledujes stripky zivotu všech tech postav.. ulomky maleho divadla ve velke hre.. nesledujes cas.. nemas hodinky.. zastavili se ti na stedry den.. a když ne.. aspon to vsem vypravis.. prinejmensim zajimavejsi pribeh nez to, ze se ti ztratily.. mala lez nikomu neublizi.. prinuti jen ostatní, aby mohli vic premyslet o nahode a osudu..
Je pozde.. vetsina postav z tve komedie uz odesla.. domu.. tam kam se chystas, nebo snad ne??