Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStoužení na prvou
19. 08. 2004
6
0
4275
Autor
Kratas
Stoužení na prvou
Stoužení svázené stuhou
a těsně blíž
s doteky v očích,
duhou,
chtíč.
Souznění pod šaty
jak pod listem slunečnic
s chutí, vůní
hebkých vlasů.
Schoulení v zajetí
stékajících kapek
po kůži
v objetí
milování.
Spleteni poprvé
v korunách rukou,
polibků
sklouzávajících stále níž.
StvN: Schvalně jsem tohle rozebíral s různými známými. Jsou to lidé, kteří mají s literaturou hodně společného a nebo i s filozfií a podobně. Všichni mi na otázku, zdali musí být basnička melodická odpověděli, že vůbec nemusí. Tudíž si stále myslím, že básnička melidická být nemusía oni mi to jenom potvrdili. Nelze kategorizovat, protože právě i reklamní slogan může být melodický a pak je to básnička??
Kde jsem napsal, že co je melodicé, je báseň?
Jinak si mysli, co sám chceš. Je to jedno. Vždycky se najde někdo, kdo bude z cákance dělat umění. Někdo cáká barvu, jiný slova.
Připadá mi to moc šroubované, se snahou o zajímavost. I když pocity v tom jsou a dá se to chytit za pačesy, něco mi v tom chybí. A to slovo stoužení, hmmm, nevím...
Zajímavé, jak rozporuplné reakce jsou na stoužení ... pořád mi to pžipadá jako hezká slovní hříčka s mnoha významy.
Noe1: mě se stoužení taky líbí a proto jsem jej použil a když se to někomu nelíbí, tak jeho Svěc ;-). sTy sfiluto sže sbys sv stom snašel sten spravy sssssssssmysl.
Rhea, Zbora, Eilil, kouzelná_květinka: Děkuji, těší mě, že se Vám líbí
kassiope: že by chybělo vyvrcholení :-))
StvN: a to by v každé básničce měla být melodie?
timidity:ouou za pačesy, to by bolelo. Stoužení zas já vím ;-)
Nebudu nikoho chytat za pačesy, žádný strach... a s tou melodičností - já to cítím tak, že v básni má být nějaký rytmus. Báseň je pro mne hudba slov. Pravděpodobně nemusí být vždy, nevím, jistě se najdou příklady...
Kratas - ovšem, jinak to není básnička, ale nějaká slova. Copak je těžký napsat báseň nemelodickou, bez formy a stylu?
Nic sssssssmysssssslného mi není cizí :-))))), nejen jeden ssssmysl, hned několik :-))))
Stoužení ... to je nádhera, moc se mi líbí, moc rezonuje s mým rozpoložením a náladou *t