Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seS Makčou ve snách
Autor
Movsar
„Kdo je to?“ „Makča.“
Otevřel jsem. „Zrovna jsem četl starou knihu, jejíž listy jsou nasáklé potem dávno zemřelého morfinisty,“ sdělil jsem na uvítanou Makče v jedné místnosti mého skromného příbytku. „Cítím jejich ostře sladkou vůni a děkuji tomu nebohému muži,“ přivřela rozkošnicky černou linkou lemovaná víčka Makča. Její dlouhé řasy se podobaly trnům koruny na hlavě nešťastnice odsouzené k smrti v plamenech.
„Kacířko!“ sklonily se stěny pokoje nad ženou „neřestnice!“
„Budeme číst,“ prosvítil sešeřelou místnost vybledle modrými zraky neznámý společník sedící u stolu a v rukou sevřel onu knihu vázanou v kůži súdánského otroka z dob britské kolonizace.
„Uvařil jsem nám na tu dlouhou pouť čaj“ na stole stála souprava s jen mírně kouřící konvicí „který budeme požívat krátkou cestou,“ přejel jsem si ostřím nože o jazyk „a bořit tak vžité představy o světě,“ nespouštěl jsem oči ze stále stojící Makči. Rohová lampa ozařovala zvědavě krásy jejích tvarů až se stíny jejího těla rozechvěly.
„Usaďme se,“ zaškvrčelo prachem oděné rádio v koutě.
Klesli jsme tedy do přívětivé náruče kavkazského koberce a věnovali se už jen knize a čaji. „Až dočteme kapitolu, modří hadi vpití do kůže tvého břicha, dotýkající se svými jazyky v jeho samém středu, oživnou a naše rty zalije vlhkostí jedový likvor,“ upozornil jsem. „Jsem připravena na všechno,“ odvětila naléhavým hlasem Makča. „To je dobře,“ zadíval se muž s vybledlými zraky na ženu a chladnými prsty zkontroloval obsah kapes svého tmavého saka. Jedna z rukou mu v kapse uvízla a on ji tam nechal čekat na příchod dalšího tisíciletí.
„Nuže čtěme,“ vybídl jsem muže a Makču k činorodosti.
Nocí, která vstupovala tento den do mého skromného chrámu kroky méně smělými než jindy, se nesla slova neznámé řeči a podivných tvarů. Rozuměli jsem jim však a po dočtení kapitoly dále už jen mlčeli.
Když jsme se ráno z toho laudánového snu probudili do lezavé poetiky zdí nevelké místnosti, byl polibek tří úst sladkobolnou pečetí oné lehké noci.