Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se........
30. 09. 2000
5
0
2557
Autor
Gimi
Jen tak chci ležet vedle Tebe.
Jen tak a poslouchat jak spíš.
Nechat se konejšit rytmem Tvého srdce.
Ano,jsi tady.......
Cítím jak dýcháš......nahoru,dolů,nohoru,dolů.....
Prosím Tě dýchej....
tak dýchej přece.
Vdyť Ty musíš dýchat pro mně.
dýchat pro někoho je opravdu pěkné dávám ti TIP
ale kdyby někdo nosil pro mě pivo dal bych mu i něco víc :-)))
…. já jsem v té básničce viděla úzkost milujícího člověka o toho druhého, jako bys poslouchala jeho dech a napůl očekávala, kdy dýchat přestane… spousta naděje a spousta strachu. Ale asi se pletu, viď?
Gimi: napsat to takhle, nebylo by o čem mluvit... my jsme si jen s Carodejem vyjasnovali pojmy.
Ať už se na vlastnění dohodnete jakkoli, je to krásná báseň, a proto ji TIPuji.
Jenom jestli se mohu vložit do vaší diskuze.Vlastnit nevlastnit,chci aby dýchal a když tak budu dýchat za něj.To je vše.Doufám,že majetnictví je tímto vyřešeno.Díky všem.
Carodej: to je právě JEN touha... láska pak třeba přijít MŮŽE... ale to je tak všechno. Touha na rozdíl od lásky odeznívá rychle... Lidé jen pro svůj pocit připadat si líp, nazývají to láskou, ale to je pouze "vysoké" slovo pro "nízké" myšlenky. Nic proti touze, je přirozená a kolikrát stejně opojná. A proto se tak často zaměňuje...
Láska ve své krystalické podobě...ach... ale láska je u nás velmi často touha vlastnit... alespoň lásku toho druhého...
Carodej: neříkám, že to neznám, ale to neznamená, že s tím musím souhlasit. Vím, co chtěla Gimi popsat, jen se mi nelíbí, když někdo zaměňuje lásku a vlastnění (i třeba jen obrazně).
Pánové, vy někdy nevíte, co roupama psát za blbosti. Znám velmi dobře tu touhu a přitom radost z mála - jen to, že vedle vás spí milovaná osůbka. Tip it.
vidím to jak Bix, tohle zní jak vlastnění, ne jako láska (odevzdání se)...
hm, dosť vlastnícky to znie..."musíš dýchať pre mňa" ( s prekladom -:o) )...práve nedávno som sa cítila rovnako, keď pri mne spal môj milý, :o), nuž takáto kritika ťa asi veľmi nezaujíma, hm...? Ale chcela som čosi podotknúť, lebo to ma práve pri tvojej básni napadlo
Bix: Dýchat umí každý. Ale dýchat pro někoho, to je přece to nejkrásnější, co se může člověku stát. Ale co když už nedýchá, jak ho probudíš k životu. Pro koho by měl potom dýchat, když ne pro TEBE?
Gimi: Nádhera.
tahle báseň má smysl asi jen pro tebe a tu co pro tebe dýchá...
takže se nemůžu moc dobře vyjádřit