Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCo bych chtěla
03. 10. 2000
1
0
4140
Autor
Tanizaki
...tak jako si Slunce
přidržuje Zemi,
tak jako si Země
přidržuje nás,
chtěla bych Tě nechat
kroužit kolem sebe,
chtěla bych Tě stále
přitahovat zas...
mě se to nekriticky líbí... (ale ten rým nás zas uznávám jako ne moc vhodný... něco na přitahovat by bylo lepší, ale nic mě nenapadá)
Na první počet (dle vzoru "pohled" :) se mi to moc líbí. Ale na druhý počet mi
zavadil (dle vzoru "zachutnal") poněkud profláklý rým "nás / zas".
A při třetím počtu jsem si vzpomněl na starý šlágr - Tak jako slunečnice
každý den / otáčí svou hlavu za sluncem / tak i já hlavu svou / otáčím jen za Tebou...
:-)
Néé, :-) ten nápad s gravitací je vynikající, fakt se mi líbí, ale do tipíku malininko schází...
V posedním řádku to "zas" se mi zdá nevýznamové, pouze účelové (Haby se to rýmovalo.. :-)
Ještě jsem zapomněl dodat své oblíbené: Počkám, co řekne Merle a pak s ním budu souhlasit. :)
Miroslawek
03. 10. 2000
Profláklé neprofláklé - proboha, když chci něco sdělit, klidně použiju i profláklý rým! Originalita za každou cenu může být někdy na škodu.....
Carodej: nojo, ale když je celé dílko originální, tak chabý rým z něj jaksi ční, neboli trčí a dílo se tím zprčí. :-)
Asi mi nerozumíš.. souhlasím, že Originalita za každou cenu může být někdy na škodu.
Jde ale o to, aby rýmy byly neotřelé a přitom do díla zapadaly.
Dále - hovořím jen za sebe - pokud chci něco sdělit a napadají mne jen profláklé rýmečky
z dětských motlitbiček typu "mám / dám", nebo "vím / smím", tak raději nic nesděluji ... :-)))
Trefné, krátké, jasné, bojovná myšlenka... jasně, že bys chtěla, ale víš, že by to nebylo nic platné, někteří si prostě obojek nasadit nenechají. Od mi tip, je to výstižné a dal by se na to napsat i dvou stránkový rozbor, kolik toho vidím na pozadí.