Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sea kdekoliv eucharistie
Výběr: Print, Elyn, a2a2a
16. 09. 2004
14
0
6262
Autor
srha
a kdekoliv eucharistie
přijmi svátost
z těch písečných úst
srdce pouště se rozevře
v náhlost a porozumění
je ve všech
keřích
a nejenom šeříky!
a ne pouze ohněm!
Cokoli jako božské
setká se s révovými prsty
oněch
kvetoucích
máš to sofistikovaný :-)... dobře, velmi dobře... konečně něco jiného, než na co zde jeden může běžně narazit...
a tip
Sn_vojáček
21. 09. 2004
já jsem porozuměl šeříkům jako symbolu něčeho, co má snadnější cestu k bohu, respektivě si to namlouvá, písečná ústa srdce neobyčjně přesný obraz a celkové vyznění básně ve mne zanechává dobrý pocit a osobně ji vnímám jako jednu z tvých nejhezčích, i symbolika závěru je krásná - rád t+v
Jino: apoštolu Pavlovi (Saulovi z Tarsu) se na cestě zjevil Bůh v hořícím keři a pravil: Saule, Saule.. proč mne pronásleduješ.... Saul patřil k saduceum a účastnil se počátečního pronásledování křesťanů... A došlo k jeho konvertování.... nebyl to sice šeříkový jeř, ale ten je symbolem máje... lásky
Skutky 9,4
Padl na zem a uslyšel hlas: "Saule, Saule, proč mě pronásleduješ?"
Skutky 9,17
Ananiáš šel, vstoupil do toho domu, vložil na Saula ruce a řekl: "Saule, můj bratře, posílá mě k tobě Pán - ten Ježíš, který se ti zjevil na tvé cestě; chce, abys opět viděl a byl naplněn Duchem svatým."
Skutky 22,7
Padl jsem na zem a uslyšel jsem hlas, který mi pravil: 'Saule, Saule, proč mě pronásleduješ?'
Skutky 22,13
přišel za mnou, přistoupil ke mně a řekl: 'Bratře Saule, otevři oči!' A já jsem v tu chvíli nabyl zraku.
Skutky 26,14
Všichni jsme padli na zem a já jsem uslyšel hlas, který ke mně mluvil hebrejsky: 'Saule, Saule, proč mě pronásleduješ? Marně se vzpínáš proti bodcům.'
tolik k té první části
to co mi vytýkáš, že "Bůh je obsažen ve všem" se naopak vyskytuje až v té druhé části...
ale všimni si názvu: a kdekoli eucharistie
a ptej se po eucharistii
eucharistií jako by bylo cokoli...
přijámání, příj mi mne....(to říká báseň k...)
šeřík jsem použil naopak jako milostný motiv i motiv milosti...
no co:)) došlo zřejmě k nedorozumění, to se stává
pokud tě text nezaujme ani v nové možnosti interpretace,
tak si prostě řekni, že třeba není určen tobě...
můj čtenáři:))
Miroslawek
17. 09. 2004
já pak poslal avi všem... protže jsem netušil, jak moc jsou obeznámeni se Skutky apoštolů...
No, tu historku o Pavlovi jsem slyšel už dřív, ale prd jsem si ji pamatoval. Toť má nevzdělanost, přiznávám. Otázkou zůstává... eh... doprčic... čtu si to a něajk se mi bortí plán obhajoby mé obžaloby. Pro znalého bible (myslím že print je v tuto chvíli ideální čtenář) je to nasnadě. Keř oheň a poušť musí svádět... Jediný zádrhel snad vidím v těch šeřících, se kterými máš taky trochu jakoby problém. Symbol lásky a jara to jistě je, ale ne až tak profláknutý, lépe řečeno je stejně nasnadě vidět šeřík čistě přírodně a barevně. Já se nechal svést podobností plamene a šeříku v květu. Myslím že by možná bylo lepší dát šeřík až za oheň aby první obraz zabyl polopatičnosti, která mu vzhledem k nutnosti interpretace přes bibli náleží a je myslím i důstojnější. Těžko pro mne rozhodnout jestli je přechod od víry k jaru a lásce(který když vidím tak se mi teď opravdu líbí - člověk ani nemusí být věřící...) po pochopení biblického kontextu dostatečně zřejmý. Nepoznám to, nemůžu si vymazat paměť.
Miroslawek
17. 09. 2004
balancuješ téměř na hraně rétoriky ;)
snad by to šlo i bez onoho "těch"...ale nejspíš nešlo, co :)
T
asi šlo.... rozmyslím si to...
ne vždy stojím o hlubší kritiku... děkuji za poznámku
Nějak to propolulo a nezanechalo nic navíc. Myslím že problém mám v té věci s keřem. Přidal jsi další určení k "co všechno ještě nevíme o keři" ale nijak zváštně. Symbol je pro dopovězení toho, co nemůžeme vyslovit, proto jeho určení musí s sebou vždy nést nevýslovné. Tady to nevýslovné postrádám a jsem konfrontován jen jak řekl sidd s rétorikou a vznešeným tónem. Který bych chtěl právě tou nadstavbou ospravedlnit. První část je jen tvými slovy vyjádřená tradiční a profláklá myšlenka že bůh je všude kolem - v keřích. A ne jen šeříky... k šeříku, ke keři to nic nepřidalo. Dokonce mám spíš pocit ztotožnit keř se "vším", protože se říká, že bůh je všude. Nebo by mohly keře být lidé(keře cév - hezký spojení co?:o)... každopádně jsou to spekulace na které odpovídám mimo tuto báseň. Odpovídám si a ně kvůli ní, ale ne z ní, protože sama se mi zdá k motivu keře nijak nevýslovně nepřispěla = přispěla jen výslovně, nezajímavě.