Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen tři znaky...
Autor
Solitary
Ráda bych upozornila na úkaz, v písemném projevu rozšířený téměř po celém světě - nemyslím v gramatice, ale co se týče obsahu. Mám na mysli užívání smajlíků ve zprávách, kritikách a esemeskách (i když u těch bych to ještě brala coby zkratku). Nikomu nic nevytýkám, přiznávám, že je sama taky používám, ale připadá mi, že bez nich by sdělení byla upřímnější. Přijde mi divné, když říkáme svůj názor, vážný názor, hodnocení a tak podobně a nakonec "prskneme" na konec ksichtík, dávajíc tím druhému najevo, že to "stejně nemyslíme vážně". Tak na co kritiky jsou? Bojíme se snad, že se dotyčný urazí? To je ale jeho věc! Připadá mi, hlavně na tomhle serveru, že už jsme na smajlících všichni závislí a nedokážeme vyjádřit smysl toho, co píšeme, nějak jinak, milou větičkou nebo řádným vysvětlením, diplomatickým podáním, tak, aby to druhá strana vzala. Nebo chceme-li někoho rozesmát, hodit vtipnou hlášku - proč ji tedy nepředložíme v nějakém roztomilém "balení" na úrovni? Místo toho naklepeme tři znaky, což je jednodušší..
Možná zní tohle staromódně, vždyť dvojtečka, pomlčka eventuelně písmenko "o" a závorka jsou obrovský hit! Jenže já osobně jednou na užívání smajlíků doplatila. Málem jsem se zhádala se svou partičkou, protože jsem jednou v jakémsi hromadném mejlu tento symbol neužila a během okamžiku jsem se stala vztahovačnou krávou (s prominutím). Dopadla jsem tak, že v každé zprávě preventivně uvádím aspoň padesát těch "be happy".
Doufám, že tento můj úlet omluvíte (přestože ještě nejsem tak stará) klidně je užívejte dál,
jen Vás, milí Písmáci, chci varovat - máte-li v úmyslu je tam vložit, udělejte si třeba uzel na šňůrce od mobila, jen na Něj NEZAPOMEŇTE, ušetříte si tak mnoho nepříjemností! :-)