Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekým je vlastne človek?
Autor
zvedavec
kým je vlastne človek?
Keď vyslovím vetu “Andreja neznášam.“, je iná, ako veta „Na lúke je veľa kvetov“ a tiež vyjadruje iné, ako keď poviem „Ako sa máš?“.
Tieto vety môžem vyryť i do kameňa, povedzme do pieskovca. Zoberiem dláto a budem naň udierať kladivom. Výsledkom bude stopa v kameni. Taká charakteristická.
A úplne rovnaká, či budem do kameňa vyrývať prvú, druhú, či poslednú vetu.
Tie vety vyryté do kameňa sa budú tak naoko veľmi podobať.
Alebo môžem zobrať slovník, použiť svoje vedomosti z iného jazyka a v tomto jazyku vysloviť tie vety, alebo ich aj vyryť, či napísať, alebo vyšiť na vzácnu látku - dokonca i zlatou niťou alebo rozpárať v tvare písmen našej vety poťahy v autobuse.
Navonok dostanem niečo veľmi odlišné.
Ale či vyslovím, vyryjem, napíšem alebo vyšijem v slovenskom, anglickom, alebo čínskom jazyku, povedzme vetu „Na lúke je veľa kvetov.“, a môžem to celé zafixovať aj zápisom na počítačovú pamäť, alebo starú gramofónovú platňu, to je jedno, obsah bude stále ten istý.
A keď sa niektorý nápis zotrie, či ak krehká gramofónová platňa sa pri páde zlomí, veta žije ďalej, na smrti nosiča nezávisí... je tu stále možnosť vyjadriť ju inou formou, iným zápisom v hmote...
...
Premýšľam, kým je vlastne človek.