Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohlaví
Autor
Vaud
Karel Novák byl postarší alkoholik. Takovej ten ušmudlanej s červeným nosem a žilkami ve tvářích. Teď měl deprese, bolesti hlavy a Známou známé našeho primáře. Ležel… vlastně seděl u mě na pokoji. Kýval nohama. A byl smutnej. Z nějakého důvodu se náš primář domníval, že ho rozveselí několik odborných vyšetření a hadice zastrčené hluboko v tělesných otvorech. Pan Novák na všechna ta vyšetření pokorně chodil, a když přišel zpátky, tak zas smutně seděl na posteli. A kýval nohama. Známá známé byla zdravotnice a zároveň nastávající smutného pana Nováka. Úzkostlivě sledovala průběh léčby a vždy kategoricky odmítala možnost, že by se mohla o lásku pana Nováka dělit se Spojenými pivovary a sodovkárnami. „Musí přece existovat jiné vysvětlení! Kája alkohol skoro nepije!“ Každý výsledek jsme společně pečlivě prostudovali. Dokonce jsme zvažovali, že bolesti hlavy a skleslost pana Nováka jsou dány otravou oxidem uhelnatým. Známá známé to četla v jedné detektivce a odpůrkyně byla všehoschopná megera.
Nakonec jsme se domluvili, že smutný Novák podstoupí ještě neurologické vyšetření a EEG. Při EEG se na hlavu přilepí dráty. Proud se nepouští, ale snímá. Brnkačka. Novák se vrátil ještě skleslejší. Seděl na posteli s papírem z vyšetření v ruce a nohama kýval ještě o oktávu smutněji. „Jak to tam mohli napsat? Vždyť mě TAM ani nevyšetřovali!“ Když jsem si přečetl zprávu z EEG, tak jsem pochopil. Musel jsem vyběhnout ven na chodbu, abych ho nepoprskal smíchy.
Zpráva byla v záhlaví psána zvláštní směsicí Angličtiny a Češtiny. Název kolonky byl vždy v Češtině a do ní se vyplňoval v počítači předvolený anglický text. U jména nebyl problém, protože tam předvolba nebyla a stálo tam hrdě česky Karel Novak, jen bez háčků a čárek. Další řádek byl nadepsán opět česky „rasa“ a anglická předvolba pro drtivou většinu Nováků zní „Caucasian“ – typ Kavkazský neboli běloch. Kámen úrazu byl až v řádku třetím: „pohlavi“. Tady anglická předvolba umožňovala pouze dvě varianty: „female“ – žena nebo pro Nováka mnohem méně lichotivé „male“. Ukázali byste své nastávající lékařské potvrzení, které říká „pohlavi male“??! A pak, že na velikosti nezáleží! Možná ho víc deprimovalo, že se na to přišlo až při vyšetření mozku. Protože „pohlavi male“ je často pouze stav mysli... Nebo ne?