Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnkh
Autor
Sainte_Berenique
Když jsem tě potkala poprvé, považovala jsem tě za širokou a špinavou řeku. Bála jsem se tě kvůli tvé hloubce a tmavé barvě vody. Potom jsem začala putovat proti proudu a najednou už jsi nebyl tak temný a občas jsi odrážel i zlaté odlesky slunce.
Postupně jsi se měnil ve stříbřitou říčku plnou ryb. Tehdy jsem v tobě poprvé smočila unavené nohy a tvá voda mi pomáhala zapomenout na dosavadní útrapy cesty. Na tvém druhém břehu se objevil poutník a tak jsme putovali dál spolu. Spolu, rozděleni i spojeni tebou, bez jediného slova, bez jediného doteku.
Po čase jsme došli až do hor, kde jsi se změnil v prudce pádící a řvoucí bystřinu, nemilosrdně si razící svou cestu skalními soutěskami. Byl jsi nebezpečný, ale zároveň průzračný tak, že jsme viděli tvé dno poseté dokulata ohlazenými oblázky. A po dalších pár dnech už jsi byl tak úzký, že by stačilo natáhnout ruce... My však putovali dál, beze slova a bez doteku, jako dosud.
Pak jsi byl najednou mírným, tiše bublajícím potůčkem a my ucítili vůni pramene. Když jsme do něj oba vložili ruce a v chladné vodě se konečně setkali naše prsty, dotýkali jsme se zároveň tvého nitra. Když jsem tě ochutnala, poutník zmizel...
Vstoupil do mě. Poprvé jsem se vznesla a ucítila tisíce vůní země. Stal se ze mě vítr a já se konečně mohla rozletět vstříc mrakům. Už ne bezmocná a bezbranná. Díky Tobě