Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVinný střik
Autor
Vaud
„Pane doktore, myslíte si, že je vhodné, aby lékař jezdil do práce na koloběžce?“, vítala mne obaleného bahnem primářka B před vchodem do nemocnice. Chvíli předtím se mi zaseklo přední kolečko koloběžky ve výmolu na chodníku. Přepadl jsem přes řidítka přímo na vozovku před projíždějící auto, takže jsem si vzácně myslel to samé: „ne, není!“ Primářka B byla místní obdoba Poláčkova pana Fajsta, který v „Bylo nás pět“ kontroloval „hochům co spolu mluví“ čistotu uší a dbal na dobré mravy. Netrvalo ani týden a kolegyni upozornila, že není důstojné, aby lékařka chodila do práce v riflích. Snižuje to prý úroveň lékařského stavu. Ona sama byla vždy vzorem upjatosti a spořádaného chování.
Budete překvapeni, ale boží mlýny přece jen melou a na každého z nás jednou dojde. Primářka byla pozvaná spolu s vybranými VIP na ochutnávku Beaujolais, což je, jak známo, mladé a zrádné víno. To, že se při akci opila, jí vůbec nezazlívám. Víno bylo zadarmo a v mnohém jí to přiblížilo k nám chybujícím hříšníkům. Za to, co následovalo potom má jednoznačně IPPON. Jen s vydatnou oporou kolegů se dostala do autobusu, který odvážel ovíněné ochutnavače nazpátek. Autobus však jel cestou necestou a při jednom poskočení se TO stalo. Ještě teď jí zcela jistě zní v uších Erbenovy verše: „vyvalily se vlny zdola a roztáhly se v širá kola…“ Primářka zbledla a s vypětím všech sil se vztyčila, což nebyl zrovna dobrý nápad. Náhle se ozval ryk připomínající dvanácteráka v říji. Následky byly katastrofické! B zeblila dvě řady VIP cestujících před sebou a nablila zezadu na pleš jednomu náměstkovi!!! No řekněte sami - jasnej ippon!