Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDalší lehce Depresivní povídka
Autor
Lečo
Muž nalezl svět, jehož součástí chtěl být. Už dávno, od dob dětství touží po těchto chvílích, které ho tak zvláštním způsobem naplňují. V tomto svém vysněném světě se cítí silný a nepřemožitelný, i když je tam s ním spousta svůdců, kteří ho od jeho cesty zrazují. Ať už je jeho cesta jakákoliv. Rychle se naučil s tím žít a překonat své dřívější obavy a strach.
Těžká bota se noří do blátěné cesty a muži to nedělá žádné problémy. Spíše naopak – těší ho to. Je sám se sebou spokojen i přes tvrzení ostatních svůdců. Jeho problém je ale něco jiného. Je to nejistota a samota. Samota dříve nepoznaná, uvězněná hluboko uvnitř jeho samotného a proti jeho vůli se příliš často dostává na svobodu. Pak muže v nestřežený okamžik přepadne jako vrah ukrytý v houští. Ale ještě horší je jeho nejistota. Podrazí člověku kolena vždy když se zastaví. Nejistoty se muž bojí víc než samoty.
A jako krok obrany proti nejistotě si stanovil milník, ke kterému se snaží dobojovat. Možná za každou cenu, ale i nejistota má své zbraně. Muž neví, proč se vlastně snaží k milníku dostat. Z hrdosti? Závisti? Či snad z lásky? Sám to neví a možná si to ani nepřeje vědět. Chce se jen k milníku dostat a pokořit ho.
I v tom svém světě se muž dokáže radovat i smutnit z malé bezvýznamné chvíle i užírat se steskem. Steskem po někom, kdo je sním a přec tak daleko. Připadá si podvedený, ale tentokrát jen sám sebou. Svými bláhovými sny a nadějemi. Ale nic netrvá věčně. Ani bouře a déšť. A právě na takový okamžik se naučil čekat, kdy se mračna roztáhnou a slunce upustí paprsky na jeho strhanou tvář.
Až jednou slunce zasvítí, on bude vědět, že je zase sám sebou a nic ho už nemůže od toho okamžiku svést a svázat. Bude volný.