Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHřiště mého dětství
25. 10. 2004
17
10
9838
Autor
Celebrian
Támhle na tom medvědovi
jsme se vozívali s bráškou.
Běhal s námi do snů a do představ,
do našeho světa.
(To byl tehdy nově natřený, ti pánové mu dali šedou srst)
S úsměvem od babiččiných bombónů,
s očima plnýma skluzavek a houpaček.
A hele, moje vesmírná loď.
Volala jsem maminku,
(To kosmonautka volá zemi)
že jsem na Měsíci
a všude jsou prolézačky,
maminky a tatínkové,
další děti.
S něžnou neviností mláďete,
nemoudrá a přesto plná moudrostí,
jež nepatří dospělým.
Na té poušti
(Maličké, obehnané čtyřmi kůly kolem dokola)
tatínek stavěl hrad.
Byla jsem písková princezna,
sypala si zrnka z ruky do ruky,
jako když kontroluji své království...
...jako když čas kontroluje
své přesýpací hodiny...
( písku ubývá )
10 názorů
Pekna uprava, jadro je normalne, pocit pri tej cinnosti je ale krajsi, ako to co vidim zapisane v tejto basni...
oceňuju hru s barvami... je to snad ten samý případ co posledně. Nijak úchvatná konstrukce, leč pocity, obrazy a atmosféru opomenout nelze a dostavují se v nezanedbatelném množství.
Jo, to chápu...ale ten závěr je prostě takový...moc filozofický, na to že jde o dětství...:o) ale třeba je to ve mně, co já vím...:o)
Proč ten závěr?...tohle nebylo jen vzpomínání, ale hlavně stískání, že už je to všecko pryč a nikdy už nebude.
Ono je to takové hezké, dětské, nostalgické.....tak proč ten závěr? líbí se mi, ale vůbec nesedí ke zbytku básně.....to je škody...
hezký je to; akorát si říkám, proč tolik patosu v tvém věku ? ale taky jsem si na prolejzačkách hrál na kosmonauty, akorát že ty naše byly děsně odřený a oprejskaný; holt - vesmír byl za mlada drsnější :-)
Nic si z toho nedělej- já tě měla přečtenou celou, v oblíbených, ale jak už to bylo dlouho, když ses představila, říkala jsem si jen "Celebrian, Celebrian, to mi něco říká.....", ale už jsem nepřišla na to, co..... :o)
Ty bláho tak to děkuji, to sem ani nečekalo:-)...taky se k tobě musí podívat, pokud už jsem tam tedy někdy nebyla...jak jsem sem v poslední době moc nechodila, tak nějak nefím, nefím...
budu psát spíš obecněji.. tvý věci jsou plný romantiky a takového až ťuťuňuňu což není přímo můj talíř smaženého síra, ale přesto v tom nacházím. Vždy je tam krom těch milých slovíček něco navíc, nějaké sdělení, výkřik, myšlenka... to já hledám v básních proto se mi třeba i tato líbí až na druhé čtení... Musím se oprostit pouze od poslechu zvukomalby, musím odmyslet spoustu řádků které dělají v básni jen vatu... a pak ke mě mluví...
Tak a teď k týhle konkrétně... Souhlas se skejťačkou.... ty světlý pasáže by mi stačily...
mně se to líbí sakum prdum celý-fakt hezký-vyvolává to ve mně vzpomínky na stejný chvíle-prolízačky, pískoviště, houpačky, špinavý ruce a odřená kolena...
fakt moc hezký)T*
Tak tohle je jediný dílo, který mi s dnešní náladou opravdu sedí... :o)
Kuji
tip
Lovely dream
From your minde
Like holly light
For my atheistice existence
Like timeless dance
It is this piece, so bright
a co ti brání se vrátit ... čtyři kůly a pár kýblů písků seženeš snadno ... :-)
No mně se mnohem víc líbí to, co je napsaný tou světlounce modrou...ale jinak, no pěkně vymalováno :o)
guy...to možná, ale už neseženu tohle :
S něžnou neviností mláďete,
nemoudrá a přesto plná moudrostí,
jež nepatří dospělím.
Spíš než bábovičky mi tohle chybí...
a jinak díky za zprávičku .
Jen - v poslední výrazné sloce: 1. verš poUšti, předposlední: rUky
Jinak je to krásňoučký, miloučký a i když třeba druhej verš předposlední nevýrazné strofy mi zavání klišovatostí, TIPík si zaslouží + klub
:-)
plné vědro
patosu a moudrosti
nejsem schopen unésti
ó má básnířko
úch ách
začátek nic moc, nejvíc se mi asi líbí poslední obrázek s pískovou princeznou a přesýpacími hodinami :)
fajn věc, taková odpočinková :o)