Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDušičky
05. 11. 2004
12
0
9269
Autor
Zbora
Utonula záře mohyl
dušičkám svit nevrátím
za rok opět knoty vzplanou
teplo vyčká na odstín
S přízní k deskám z kamene
hořké vzdechy násobím
průvod ránem nevzpomene
zmrzlé květy přiostřím
Deštěm tmavnou vrásky polí
snímám mlčky z karet stoh
andělům římsa křídla drolí
a na rozhlednách mlhavo
Zlý_wětry_vod_řeky
26. 02. 2005Krásnoočko
14. 12. 2004
je vidět, že už asi nejsi začátečník:)
no vzhledem k tomu, že mě ještě skoro nikdo neumřel, tak nevim...ale pokud by to nedejbože brzo nastalo a ten člověk by byl muj přítel, určitě bych tam chodila
Krásné očko: děkuji zdvořile
mišička: taky se chystám za dědou, abych aspoň věděl, kde to je, ale léta běží...
:)
nevím,. sice moc dobrý obrazy, ale jinak jsem čekala...něco malinko lepšího...:(
Jarub: jsem rád, že to vidíš taky tak. Tento způsob pohledu mi příjde přirozenější.
montasek: Já děkuju...za Tvé návštěvy.
nee...tady ne...já ne, že by tohle bylo zlý...pro mě je to jen zlý téma...
Dokonale vystihuje atmosféru a naprosto souhlasím s prologem. Taky si myslím, že by se mělo vzpomínat průběžně a ne na povel. t :o)
Je zvláštní, že se v reakcích k tomuto dílku vyskytuje mnoho kritik, týkajících se různých rýmů, avšak u každého autora jiných. Vážně nevím co z toho mám brát vážně. Mám za to, že napsat veršovanou báseň tak, aby byla dobře přijata je v současnosti mnohem těžší, než napsat báseň s volným veršem.
Řekl jsi to přesně Waawe. Je svazující, hůře se rozbíhá, a existuje velká pravděpodobnost, že bude působit klišoidně.
Prakticky každý, kdo si alespoň trochu umí hrát se slovy, má předpoklad, že napíše ucházející neveršovanou věc, ale teprve ve vázané podobě se ukáže skutečná angažovanost.
(tím nechci říci, že patřím mezi vyvolené, uvědomuji si svou nedokonalost)
Díky Vám všem za zastavení a názor, už nebudu otravovat.
darkforlight
06. 11. 2004Dave Grave
06. 11. 2004
proč tam musí být ta římsa? Takový hrozný škobrt, nestačilo by "andělům se křídla drolí"?
Nickey: To jsem předpokládal, není v něm nic ohraného, to se dnes nosí. Napsal jsem ho asitak za minutu a půl, to dílko dole mi trvalo přesně 100x déle. Ale jelikož vývoj plyne tam kam plyne, byl by prolog sám o sobě přijat lépe, a co teprve kdyby se patřičně proškrtal. To by bylo tipů.
Co třeba:
Povinnost k dušičkám
pohrobci vzpomínek
slzy rozmlží
jen tam kde nebydlíš.
Total time: 1min,12s
Jehehe: rozhodně nestačilo.
darkforlight
05. 11. 2004Nicollette
05. 11. 2004
Jééé, my jsme se navzájem prostřídali. To je milé.
Újmu nemám, díky za starost, jsem v rámci možností psychicky zdráv. Ale Ty jsi to myslela poněkud vysměvačně, že? Můžeš mi tvůj nenadálý zájem o mé zdraví nějak vysvětlit, nebo si prostě jen myslíš, že jsem magor.
souhlasím s Makrosem, ale atmosféra je dobrá
první sloka se mi hodně líbí, jen uplně nerozumím poslednímu verši
Makros: Já vím, nevzpomene, jsem lenoch, víš. Dík, to beru :o)
Garth: Mě se líbí poslední.
Když je na rozhledně mlha, co z ní vidíš? potažmo co uděláš aby tam nebyla?...Celou větou...Slušně prosím.
Nicollette
05. 11. 2004
No právě, nejhorší je když se zastavíš před hrobem dítěte a přemýšlíš co se asi stalo. To je pak na dlouho. Už se radši vyhýbám i kostelům. Všechno tam na mě padá.
Nicollette
05. 11. 2004
Nikdy nezapalovat svíčky na cizích hrobech!
Gotické kostely ještě můžu, z barokních mám hrůzu, kupodivu.
Ona i dvouhodinová mše, pokud je farář rozumný, se dá přežít, ale některým mám po pěti minutách chuť rozšlapat obličej.
...zajímavé obrazy, ale já tu dušičkovou atmosféru, kdy energie duší opravdu vibruje vzduchem, moc necítím...
Nicollette
05. 11. 2004
Mi se líbí to v prologu...možná i na úkor básničky...co se týče rýmů...neuměla sem psát bez rýmů, přišlo mi to těžší než s nima...pak sem to zkusila a teďka zase nejsem pořádmě schopná napsat něco zrýmovanýho...
těch rýmů se vůbec neboj, ikdyž já osobně mám raději nerýmované básně, protože je můžeš obrazně rozvinout a nemusíš se svazovat rytmikou a rýmem...
báseň se mi zdá na zdejší poměry docela dobrá. Jediná vada, kterou bych mohl vytknout je zasazení linie rýmu v druhé sloce (násobím - přiostřím)...to na mě působí hodně násilně a vůbec ne uvolněně..taková jemně kakofonická záležitost...
ale jinak se mi zdá všechno v pořádku...
měj se fajn
m.