Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMeditace nočních ulic
18. 10. 2000
7
0
5249
Autor
Vio
Unylé tóny asfaltových šlépějí
podpořené šumem opadlého listu
městem zavanula noc
brouzdám se samotou
sveřepého ticha pustých ulic
z oken přívětivě bliká
namodralá zábava obrazovek
zlákat se nenechám
raději nadechnu se
ospalých pachů opuštěných zastávek
nahlédnu do sebe podchodem
černá se bezradností rozbitých luceren
noční motýli v něm ztrácí směr
narážejí hlavou o stěny
lámou si křídla v myšlenkách
jsou jich tu tisíce
zašlapané v prachu života
spánek zamete je brzy pod víčka
jen najít cestu domů
labyrintem tužeb a vzpomínek
dik,.... nadechnu se ospalych pachu opustenych zastavek....
to je nejkrasnejsi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ono to vlastně není špatné, ale nějak se podvědomě asi snažím čekat od tebe víc. Najdu si u tebe obraz a ty ho rozmělníš do nedohloubky:
"raději nadechnu se
ospalých pachů opuštěných zastávek
nahlédnu do sebe podchodem
černá se bezradností rozbitých luceren"
V podchodu určitě nejsou lucerny, a v tom je ten problém, zdá se mi, že slovo lucerny tam je ze zvyku, je básničtější, ale v tomhle případě jde proti důvěře v obraz, svádí k podezření z efektu. Jinak si myslím, že báseň má hloubku především pro tebe, přesto je třeba dřít fantazii až na maso a ještě mnohem víc.. :-)))
Lyryku, já vím, že v podchodech lucerny nejsou, ale tentokrát to není kvůli tomu, že je to básničtější, ale protože jako paradox je to tam zcela úmyslně. Rozhodně ne pouze ze zvyku. Dík.
Úplně si tu atmosféru představuju, ale za nic bych tam nechtěla. Takže je působivá. Asi se mi vybavuje něco z podvědomí, protože s noční Ostravou jsem se setkala na studiích a jsem zaujatá.
Merle, nic si z toho nedělej. Ani já si z toho nic nedělám. Prostě se naše vidění poesie občas míjí. Je to dobře nebo špatně? Ne. Je to v pořádku. Jak by to vypadalo, kdybychom byli všichni stejní? FUJ ;-)))
Miroslawek
18. 10. 2000
Atmosféra unavené noci ve městě je v tom zobrazená opravdu dobře. Celkem líbí.
... dobré, ... (mně je proti srsti trošku ta hustota)... ale líbí se mi ... !!
Souhlasím se zámkem. Hustota obratu to mírně zatemňuje (v jednoduchosti krása ).Příjemné. Ašer.
Příjemná náladovka se skvělou atmosférou, možná mají Zámek a Ašer pravdu, ale i tak tipuju, mě se to líbilo moc.
DemonicForce
18. 10. 2000
jít do nočních ulic místo "všední" zábavy mě láká taky. Jenže v takové díře v jaké žiju....
Helgeborge
18. 10. 2000
Mám moc ráda noční město,působí takovým zvláštním a kouzelným dojmem.Pořád o sobě tvrdím,že jsem něco jako noční živel:-).Tvoje dílko se mi líbí,protože je mi blízké.