Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDávné sněhy
09. 11. 2004
8
0
3811
Autor
JARUB
Úderem draků o prokřehlou zem
vyvstaly v mé mysli dávné děti,
na hnědých hroudách tolik obuté
čekaly, zda Martin nepoletí.
Pak domečky zavalily sněhy
bílé a čisté jako dušičky,
v jablíčkách na stromku spousta něhy
a do usnutí hledět do svíčky.
Oči jim planou dřívějším žárem,
zase u ohníčků sedávají.
Když s vráskami stromů roztávají
spatřím ty děti - dnes tak staré.
Děkuju moc za návštěvy!
Bohda: Já taky dík, blik taky blik taky blik.... :o)))
Šla jsem domů a slovy dítětě všude bylo blik/svítíly pouliční svítilny/ v duši zimní atmosféru a čtu Jarub tvojí báseň,ta se dobře trefila do mého pocitu.Dík.
Ta je tak(!) krásná… dávné děti… jablíčka na stromku jako ozdoby… a svíčky místo elektrického proudu…
(Některé tyhle děti už jistě dávno, dávno nežijí… )
Ach, maminko Toníčkova… i on se jednou do Tvých slůvek schová… a bude jinak vidět svět… Ale ta nit… ta kontinuita rozzářených očí… dušiček čistých jak padlý sníh… tu nikdo nezpřetrhá… ani za milion let… (Ta básnička to ví…)
Je přenádherná…
T****
...úplně mě děsí, že jednou ze mě, vlastně skoro ještě dítěte, bude stařena...tenhle pocit mi ta báseň prostě navozuje...
Příjemný vzpomínání,líbí se mi...Tak Martin už dorazil a nezapomněl svého koně...
Oči jim planou dřívějším žárem,
zase u ohníčků sedávají.
Když s vráskami stromů roztávají
spatřím ty děti - dnes tak staré.
To je moc dobře, že oči jim planou dřívějším žárem... Moc pěkně vyjádřené a celá je krásná, že snad já - jižanka, začnu mít ráda zimu...... TIP
Líbila se mi hlavně první část. (Při první větě jsem se celá zachvěla, neboť mi to letos s draky zase nevyšlo) Celá ta zvláštně hořká nálada v básni se mi taktéž moc líbí, jen se mi na jazyku trochu pocuchávala melodika.