Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNezapomínejme na III. odboj
Autor
Dr_Mephisto
Je to už patnáct let od chvíle, kdy jsme cinkali klíči, na prsou nosili trikolóru, odznaky Občanského fóra a byli rozhodnuti, že se provždy zbavíme komunismu. Ale jak to všechno dopadlo je vidět na každém kroku. Funkcionáři KSČ jsou stále na svých místech. Soudci, kteří v době normalizace ukládali tresty, teď zajišťují odškodnění a dál soudí tytéž lidi. A hlavně KSČM je vzkvétající parlamentní stranou, která jako parazit čeká na svou chvíli, kdy opět bude moci spolknout právo a demokracii a pod rudým praporem nastolit diktaturu. Ostatní parlamentní strany si z toho zdá se nic nedělají a některé jsou ochotny se spojit i ďáblem, jen aby uspokojily svou touhu po moci.
Jak to u nás může dopadnout, pokud se nebude veřejně mluvit o tom, co komunismus (a rok 1948) lidem přinesl? Ve školách se děti učí o hrůzách nacismu, koncentračních a pracovních táborech a zvěrstvech jaká byla na lidech páchána. Ale učí se taky se stejnou intenzitou o komunismu? Vědí vůbec o tom, že také měl své pracovní tábory? Zde se výuka dějin paradoxně zastavila. Děti se maximálně dozví, jak se vláda zachovala k pilotům bojujícím v Anglii a to většinou mimo školu, ale už neví že podobně na tom byli ti, kteří bojovali v čs. legiích a v jiných zemích za naši svobodu. Že jedinou „odměnou“, která se jim dostala, byla povinnost v roce 1948 odevzdat získaná vyznamenání. A to už vůbec nemluvím o III. odboji, který se v historii vytrácí jako by už vůbec nebyl. Možná že se doslechnou o skupině bratrů Mašínů, ale od našich zákonodárců se dozví, že jsou to vlastně vrazi a že jejich jediný cíl byl překročit státní hranici. A co ta spousta lidí, kteří bojovali „jen“ jako jednotlivci v relativně malém měřítku, ale kolikrát je to stálo život nebo vězení, to taky není nic? Celá tato záležitost mi přijde jako výsměch třetímu odboji a lidem, kteří nechtěli mlčet.
III. odboj je v dějinách stejně reálný jako II. odboj za 2. vs. války. Malou útěchou snad může být, že existuje muzeum třetího odboje, zřízené konfederací politických vězňů v Příbrami. Ovšem na druhou stranu, kolik lidí o něm ví?
Proto si myslím, že není nikdy na škodu třetí odboj připomenout:
Prohlášení k 17. listopadu a výzva k dalšímu sjednocování občanů za společnou věc
III. odboj – konečná fáze
V duchu odkazu milionů umučených, zavražděných a perzekvovaných obětí – bojovníků proti zrůdné ideologii a praktikám komunismu a jejich totalitním režimům, vyhlašujeme 17. listopad – státní svátek ČR – jako den zahájení konečné fáze zúčtování s komunismem a se všemi nositeli jeho zločinných a teroristických myšlenek a činů.
Toto zúčtování dlužíme všem obětem (na životech i jiných), které byly v rámci III. odboje – boje proti komunismu – položeny.
Nejsme vůbec spokojeni s polistopadovým vývojem a důrazně žádáme zavedení a následnou aplikaci opatření, která by naši zem morálně očistila a zahájila budování slušné demokratické společnosti.
Mezi tato opatření zejména řadíme:
- zákaz činnosti komunistických stran (v souladu se Zákonem č. 198/1993 Sb. O protiprávnosti komunistického režimu a odporu proti němu);
- zákonné uznání III. odboje – boje proti komunismu (v souladu se Zákonem č. 198/1993 Sb. O protiprávnosti komunistického režimu a odporu proti němu);
- morální odsouzení a odstranění ze státních funkcí ty zákonodárce a představitele, kteří po listopadu nastolili a jsou tedy zodpovědni za kontinuitu komunistických zákonů s účelem vyloučení možnosti potrestat komunistické zločince z dob totality;
- prošetření a zveřejnění zákulisních her předcházejících 17. listopadu, a dohod, které vedly k „sametovému“ převzetí moci;
- zabavení komunistického majetku ve prospěch budování zdravé demokratické společnosti (komunisté a rudí sociální demokraté, kteří účelově odhodili stranické knížky, jsou nejbohatšími – z nakradeného – politickými subjekty v naší zemi);
- veřejný proces s bývalým kapitánem BIS Vladimírem Hučínem a veřejné šetření ve věci dalších slušných zaměstnanců BIS, policie a jiných státních institucí, kteří byli ze svých pozic účelově odstraněni;
- prošetření znepokojujících informací týkajících se kontinuální spolupráce našeho Ministerstva vnitra a tajných služeb s Moskvou a „bývalou“ KGB;
- prošetření a uveřejnění komunistických zvěrstev, jež byla páchána na obyvatelích naší země i na občanech cizích zemí (za tím účelem žádáme zpřístupnění dosud utajovaných archivů vojenské rozvědky, kontrarozvědky a jiných relevantních archivů historikům a badatelům);
- odstranění osob zkompromitovaných s minulým totalitním režimem ze státní správy a veřejného působení vůbec.
Ze svých daní odmítáme již dále financovat svoji vlastní zkázu a přebujelý státní aparát s vazbami na minulý zločinecký režim!
Chceme zdravou a slušnou demokratickou společnost, kterou předáme do správy dalším generacím.
Třetí odboj tímto vstupuje do konečné fáze. Je třeba dokončit to, co bylo v minulosti započato, v co jsme doufali, že nastane po listopadových událostech. Byli jsme podvedeni a žádáme konečný účet. Bez zúčtování s minulostí není šance na důstojnou budoucnost.
Za Třetí odboj Jiří Vaněk, http://www.freewebs.com/vanek/index.htm , 17.11.2003