Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seje logické
Autor
smokrew_b8ie
V kalkulačce je realita stačí zmáčknout rovná se, pak nulu.
Žijeme v krabičkách od sirek, můžem si pískat, můžem se smát do zrcadel na hranaté obličeje.
A můžem vlastně cokoli, ale nic z toho se mi zrovna nechce.
Stačí zmáčknout rovná se.
o čem můžeš mlčet, projít Mahenovo divadlo plné měšťáků. Nebo potkat zuřivé technologické postupy.
Čumět hodiny do tváře živoucí biologii, ignorovat provokace charismatického vůdce operního představení.
Dát jízdenku průvodčímu a zase si ji vzít. Tři kupy hnoje nevývratných dogmat.
Usměvavé pravdivé koblihy plné marmelády.
A co je v krabičkách?, teda kromě sirek?
Nic, než sirky, klonovaní vojáčci.
Šachovnici omezili pravidly a má klid, figurkám se to sice nějak moc nelíbí, ale mlčí, a mají klid.
Pořád se navzájem mlátí, ale jinak než přebyteční tvorové okouzlení vlastní blbostí.
Do šedých mraků fouká.
Z rozšláplé kalkulačky kape logika a v prázdné lahvi se tetelí pět seschlých muších tělíček a papír od bonbonu, docela maličký.
Teď raději někam pudem, ale nebudeme se vracet stejnou cestou. Začneme si zvykat a když bude potřeba můžem si říkat:
„Tam dole pod mosty, v průvanech tunelů, mezi stromy lesa. Mezi planetami, zdá se být vždycky dost světla.“
A zvlášť teď o vánocích kdy je všechno to světlo níž a svítí jakoby ze spod.
A v kalkulačce lze zmáčknout pořád jakékoli číslo, lidé v krabičkách jsou šťastní a cpou si do oken spousty blikajících barviček,
věší je i na smrčky, věší se na hrušky. Tím spíš o vánocích.
V kalkulačce lze zmáčknout jakékoli číslo, pak nulu a čím větší nesmysl, tím je výsledek přesnější.
Počkej, budeš mít radost. Uvidíš spoustu znaků i nulu!
Pak je posbíráme do igelitky, stihneš to? Když bude hůř, začneme si zvykat. Chtěli by tě proměnit v mravence.
Ozvěna stojících kroků, už nikam nejdu, vyhodím dopisy a bouchnu do stolu.
V kalkulačce je realita, v krabičkách zas žijí lidé.
Počkám tak pět minut, než si pro mě přijdou.