Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMigréna
Autor
Montrealer
Tedy, jednou přišel za obvodnim doktorem (tedy za mnou) pacient (zvonkajška chlap) a stěžuje si na úporné bolesti hlavy. Co mu jen může být ?
- nejdřív mě napadla migréna, samozřejmě. Zkouším se ho vyptávat možný další příznaky...
„Máte ještě nějaký potíže navíc ? Například se zrakem ? Vidíte stejně dobře jako předtím ?“
„Nemám. Vidim stejně blbě, jako předtim...“ překvapí mě pacient hned na úvod. Rovnou na začátku, abych to (snad náhodou) neměl tak snadný...
- takže to třeba ani migréna nebude, ale zavrhnout ji hned vod začátku, to teda nemůžu. Mám ho poslat na voční, když tvrdí, že vidí blbě, a vočařovi tam rovnou napsat "migréna suspicious". Asi bych to udělat měl, ale nejdřív se pacienta zeptám na různý blbiny... teda na další možnosti, abyste rozuměli... čo to o migréně my, lekári, vlastně víme ??? Možno celkom nič...
Migréna je často považována za chorobu neurotických a neuspokojených žen, za chorobu záhadnou a neléčitelnou. Souvisí to především s nedostatečnými znalostmi lékařů i pacientů...
- neurotická a neuspokojená žena to nejspíš nebude, když přede mnou na židli sedí chlap, jak má být. Jenže - je to skutečně chlap ? Poprsí nemá a potíže se ztopořením jako příznaky (kdysi ani teď) neuvádí. Asi to chlap bude, i když jsem se mu zatím nepodíval na penis... ale eště já se podívám (k tým rožnovským zahradám)... penis má, ženská to tedy není a neuspokojená už teprve ne !!!
Svoje pohlavní soužití s manželkou sám definuje docela výstižně... „jak je to jen po 20 letech manželství možné.“ Neurotickou a neuspokojenou ženu jsem tedy u svého pacienta vyloučil... jenže ono toho ještě zbývá ažaž...
- co bych měl zkusit dál ? Lékařský průvodce mi toho nabízí hodně... vlastně až příliš moc možností, proč by ho mohla bolet hlava...
1. Migréna
1.1 Migréna bez aury (běžná migréna)
1.2 Migrény s aurou (klasická migréna)
1.3 Oftalmoplegická migréna
1.4 Retinální migréna
1.5 Periodické syndromy v dětství asociované s migrénou či předcházející migrénu
... ... ...
... ... ...
... ... ...
11.3.1 akutní glaukom
11.5.1 akutní sinusitídy s bolestmi hlavy
12. Kraniální neuralgie, kořenové bolesti a deaferentační bolesti např.
12.1.4.1 Herpes zoster
12.2 neuralgie trigeminu
12.3 neuralgie n. glossopharyngeus
13. Neklasifikovatelné bolesti hlavy
Ani já tomu na sto procent nerozumím, většinu z příznaků bych si musel vyhledat ve vodborný literatůře. Zdá se to být jasné, i když ne tak úplně: Jenže, co je v naší profesi úplně jasné ? Skoro nic !!! Takže já ho teďkonc pošlu na voční, protože mi sám tvrdil, že vidí blbě už delší dobu. Aspoň se ho tak zbavim (prozatím). Než mi z očního potvrděj, že zrak má úplně normální... anebo mu tam spíš předepíšou brejle a tim bude ze svejch potíží totálně vyléčenej...